Kim1982 Geplaatst: 29 september 2015 Geplaatst: 29 september 2015 Hallo allemaal, 2 maanden geleden heeft Skip cisaral drops gehad ivm gas..vanochtend heeft hij normaal gegeten en nu wilt hij helemaal niks eten, ook geen wortel en klein stukje appel terwijl hij daar normaal gek op is. Hij vertoont hetzelfde gedrag als 2 maanden geleden alleen minder erg en hij wilt ook niet gemasseerd worden bij z'n buikje, dan springt hij weg, dus er zit gelukkig genoeg energie in hem, want de vorige keer bleef hij in het dekentje zitten en liet hij zich masseren..ik heb de cisaral drops hier staan, maar wanneer kan ik daar het beste mee starten? Ik wil hem ook niet bij het minste of geringste medicijnen geven..wat zouden jullie doen?
Sanne1993 Geplaatst: 29 september 2015 Geplaatst: 29 september 2015 Contact opnemen met de dierenarts
Vloems Geplaatst: 29 september 2015 Geplaatst: 29 september 2015 Zoals je het omschrijft klinkt het inderdaad wel als gas. Maar goed, ik weet niet hoeveel ervaring je ermee hebt en in hoeverre je dat in kan schatten. Ik heb 1 konijn die af en toe gas heeft. Hem geef ik altijd eerst infacol, tegen buikkrampjes voor babies, werkt eigenlijk altijd en dan hoef je niet eens aan de medicatie. Maar de drogist is nu dicht natuurlijk. Duss, mocht je je eigen oordeel niet vertrouwen en teveel twijfelen over medicatie, zou ik toch even dienstdoende dierenarts bellen. 1
Bart lover Geplaatst: 29 september 2015 Geplaatst: 29 september 2015 Het is niet verstandig om zelf aan medicatie te beginnen ook al denk je de situatie te herkennen. Ook de mensen op het forum kunnen jouw situatie niet goed beoordelen. Omdat je een konijn eigenlijk eerst moet zien voor je conclusies kunt trekken over zijn gezondheid.Daarom is het beter om een konijnenkundige dierenarts bellen om een afspraak te maken. 1
Kim1982 Geplaatst: 29 september 2015 Auteur Geplaatst: 29 september 2015 Zoals je het omschrijft klinkt het inderdaad wel als gas. Maar goed, ik weet niet hoeveel ervaring je ermee hebt en in hoeverre je dat in kan schatten. Ik heb 1 konijn die af en toe gas heeft. Hem geef ik altijd eerst infacol, tegen buikkrampjes voor babies, werkt eigenlijk altijd en dan hoef je niet eens aan de medicatie. Maar de drogist is nu dicht natuurlijk. Duss, mocht je je eigen oordeel niet vertrouwen en teveel twijfelen over medicatie, zou ik toch even dienstdoende dierenarts bellen.
Kim1982 Geplaatst: 29 september 2015 Auteur Geplaatst: 29 september 2015 Bedankt voor de tip, ga ik morgen halen, kan geen kwaad om op voorraad te hebben
Vloems Geplaatst: 30 september 2015 Geplaatst: 30 september 2015 Klopt Kim. Wat heb je nu gedaan? En hoe gaat het?
Kim1982 Geplaatst: 30 september 2015 Auteur Geplaatst: 30 september 2015 Heb hem gisteravond cisaraldrops gegeven en vanochtend ook en wortelhapje en kamillethee en hij is weer bijna helemaal de oude :-) heb vandaag wel nog met de dierenarts gebeld om te overleggen hoe lang ik hem cisaral drops moet geven en heb infacol gekocht zodat ik dat al heb voor een eventuele volgende keer, thanks voor het informeren 1
Kim1982 Geplaatst: 30 september 2015 Auteur Geplaatst: 30 september 2015 Oh ja en hij heeft weer zelf hooi en korrels gegeten :-)
JoBoris76 Geplaatst: 3 oktober 2015 Geplaatst: 3 oktober 2015 Mijn Binky heeft helaas doordat zijn darmen en maagje vermoedelijk niet goed werken ook regelmatig gas als hij in de rui is. Ik geef hem wel eerst pijnstiller en dan Metocloral en dan pas een antigasmiddel.
Aanbevolen berichten