Ga naar inhoud

Eetprobleem


Ofcourse

Aanbevolen berichten

Hallo,


 


Al enige tijd snuffel ik zo nu en dan op deze site, op zoek naar handige informatie, konijnenweetjes etc.


Nu ben ik hard op zoek naar advies van konijnenliefhebbers/kenners omdat ik het zelf echt even niet meer weet.


 


Ik heb een fantastisch lief hangoorkonijn van nog geen jaar oud en ben echt helemaal dol hem.


Het is een vrolijke ondernemende goedzak en hij is dol op eten. Of ik bedoel, hij wás dol op eten.


Afgelopen dinsdag is mijn Bear gestopt met eten en ook met poepen. Woensdag ben ik naar de dierenarts geweest en begonnen met dwangvoer en metacam. De dierenarts zei dat hij geen of weinig last had van zijn buikje en kon zo op het oog geen problemen met betrekking tot het gebit vinden. Ik moest het even aan kijken en anders voor vrijdag een nieuwe afspraak maken. Vrijdag zijn we terug naar de dierenarts gegaan en daar hebben ze haakjes van zijn kiesjes af gehaald. Deze waren miniscuul maar konden het probleem zijn geweest. Ondertussen moest ik doorgaan met dwangvoer en de metacam en hij zou toch weer vrij vlot zelf moeten gaan eten. Zaterdag at mijn Beartje nog steeds niet en in mijn beleving had hij last van zijn buik. Terug naar de dierenarts al waar ik Cisaraldrops heb gekregen.


Het is nu dinsdag en we zijn dus een week verder. Bear eet nog steeds erg weinig zelf, ik kan hem soms verblijden met wat groenvoer en soms wat hooi maar zijn favoriete hapjes laat hij nog steeds staan.


Ook zijn brokken blijven onaangeraakt.


Hij poept gelukkig wel weer maar natuurlijk lang niet zoveel en zo 'mooi' als dat hij voor dit alles deed.


Zijn gedrag is over het algemeen weer enigszins hetzelfde als dat het was, al is hij beslist wat knorriger dan voorheen, alleen zijn eetlust blijft weg en dat lijkt me geen goed iets.


Morgen moet ik terug naar de dierenarts maar ik heb het idee dat die het zelf ook niet weten.


 


Iemand tips, advies?Iets? Ik wil zo graag nog heel lang van hem genieten en nog belangrijker, dat hij lekker in zijn velletje zit!


 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou vragen aan de dierenarts of metacloral erbij geven ook zinnig kan zijn.

Weet niet of hij nu gescheiden is van het (de) andere konijn(en) maar in dat geval kan de eenzaamheid ook nog wel eens parten spelen en voelen ze zich vaak een stuk beter als ze weer bij hun maatje(s) zitten en willen ze het eten dan ook weer goed oppakken. Hoe is zijn temperatuur trouwens?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Sinds maandag geef ik hem nog maar 2x per dag dwangvoer. S'morgens en s'avonds een spuit van 10mg. Hij wordt zo ongelofelijk woest van de spuit en hij krijgt ook zeker niet alles binnen. Heb hem al in een handdoek gewikkeld in de hoop dat hij dan meer pikt maar niks blijkt minder waar. Toen hij nog volgens schema kreeg (7x 17mg over de dag heen) was het al helemaal drama en liet hij ècht bijna alles gewoon uit zijn mondje lopen, nu is hij er ietsie rustiger onder. De metacam krijgt hij ook nog 2x per dag 0,18mg. Ik durfde hier niet in te minderen maar dit verminderd de eetlust dus ook?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vroeg me af, er zijn wat haakjes verwijderd, zijn deze er onder narcose vanaf gehaald of toen hij gewoon wakker was? Soms wil het namelijk dat men de aller achterste kiezen niet goed kan zien en als daar nog een stiekem haakje op zit dan kan dit klachten blijven geven. Daar kan je meestal alleen goed bij als ze onder narcose zijn. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien nog even ter verduidelijking: een abces is het gevolg van een ontsteking (bv in een kieswortel). Een flink abces is meestal niet te missen, maar in het begin van de (onderhuidse) ontsteking kan het soms lastig te zien zijn, vooral in de kaak in een klein konijnenbekje. Ik heb dit eens gehad bij een konijn waarbij 3 verschillende dierenartsen (in het begin) niets konden vinden. Maar het konijn at erg slecht, dus er was wel wat.
Sterkte en succes bij de dierenarts. Ik hoop dat je meer duidelijkheid krijgt en gericht kunt gaan behandelen. Want er is natuurlijk een reden waarom hij niet eet...maar ja, soms lastig te vinden helaas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bear heeft er Emeprid bij gekregen. Ze hebben ook nog eens in z'n mondje gekeken en zagen daar wat roodheid. Kon betekenen dat hij nog steeds last van zn kiesjes had maar het kon ook nog van afgelopen vrijdag zijn. Ik moet alle medicatie en het dwangvoeren voortzetten en volgende week weer contact met de da opnemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .