Knuukje Geplaatst: 28 september 2015 Geplaatst: 28 september 2015 Zaterdag een nieuw konijntje gehaald bij een goede fokster. 3 maanden oud en vorige week heeft ze met dit beestje nog een prijs gehaald . Maar.... en nu komt het: afgelopen week had hij iets aan t oogje en ze dacht dat hij zich gekrabt had en zijn oogvlies daardoor beschadigd was. Maar omdat het zo'n ongelofelijk lief beestje was stal hij meteen mijn hart. Ik nam hem mee. En thuis begon ik met gekookt water te deppen. Paar keer per dag. Maar het wordt eerder erger dan beter. Sliertjes etter haal ik er af. t Andere oogje heeft het ook maar heeeel lichtjes ( nog). k Heb zitten zoeken op internet wat het zou kunnen zijn. Gebeld naar de fokster of hij was in ge ent. Nee net te jong nog. En ze heeft die ziekte myxomatosis niet en nooit gehad bij al haar konijnen dus ze denkt niet dat het dat zou zijn. Ik was weer gerustgesteld en ging trouw door met deppen. Vanmorgen was het nog niet minder. Ik de dierenarts gebeld.. maar die zeggen dan meteen dat ze het moet zien.. ( kassa voor een consult ?) ik wilde een zalfje hebben en het eerst zo proberen voor ik naar een dierenarts er mee ren. Met mijn kinderen ging ik ook niet bij t minste geringste naar de huisarts dus... Maar ik twijfel.. zal ik het nog een dag afwachten.. of zijn er middeltjes die ik zelf er op kan doen? Aloe Vera bv... dat helpt tegen alles .? Ik denk dat het ene oogje blind wordt of al is.Wat zouden jullie mij adviseren??
Pascale1987 Geplaatst: 28 september 2015 Geplaatst: 28 september 2015 heey Jonge konijnen kunnen al vrij snel geënt worden. Als ik me niet vergis met 8 weken al. Dus die van jou is zeker niet te jong . Ik zou zeker wel naar de DA gaan om het oogje na te laten kijken. Je zegt zelf al dat het erger word. En ik vind een konijn niet met een kind te vergelijken. Konijn kan al dood gaan van buikpijn en je kind niet. ( om maar ff een simpel voorbeeld te geven) Dus zou er zeker wel mee naar toe gaan. 1
Sanne1993 Geplaatst: 28 september 2015 Geplaatst: 28 september 2015 Als het een ontsteking is moet je zo snel mogelijk beginnen met behandelen met antibiotica, voordat het alleen maar erger wordt. Een dierenarts kan alleen beoordelen of dat nodig is als hij het konijn ziet. Een dierenarts stelt niet voor om op consult te komen omdat hij zo graag geld aan je wil verdienen, maar omdat hij een dier op een zo goed mogelijke manier wil behandelen.Konijnen kunnen vanaf 5 weken oud gevaccineerd worden 1
Sanne1993 Geplaatst: 28 september 2015 Geplaatst: 28 september 2015 Ik verplaats je topic trouwens even naar het onderdeel gezondheid 1
Knuukje Geplaatst: 28 september 2015 Auteur Geplaatst: 28 september 2015 Dank je wel. Ik ga direct Dierenarts voor afspraak bellen. En Sanne sorry ik heb de vraag nog een keer gesteld omdat ik deze niet meer terug kon vinden. Haal ze maar weg wat dubbel is hoor. ook deze reactie. Ik krijg het niet zelf gedaan nml.Moet er ff in komen hoe het hier allemaal werkt. excuses
Christaaa Geplaatst: 28 september 2015 Geplaatst: 28 september 2015 Helaas heb je dus absoluut geen goede fokker getroffen. Een goede fokker weet wel hoe het zit met myxomatose en vaccinatie. Daarnaast verkoopt een goede fokker geen zieke dieren. Triest dit!Fijn dat je toch even naar de dierenarts gaat. Hopelijk valt het mee. 1
Knuukje Geplaatst: 28 september 2015 Auteur Geplaatst: 28 september 2015 Bij de dierenarts geweest. Zware antibiotica en zalf. Is het met een week niet minder dan kan het snot ziekte zijn ( Pasteurella ) wat ik niet verwacht want geen andere verschijnselen. .... anders nog eens terug. Binnen houden en niet bij de anderen konijntjes zitten nu ivm besmetting. en geen hooi of zaagsel nu. Dus het gaat goed komen hoop ik.
SuzanneKnuffel Geplaatst: 28 september 2015 Geplaatst: 28 september 2015 Geen hooi?dus alleen biks? je moet wel zorgen dat ie kan blijven eten he anders krijgt ie dadelijk daar weer last van..
Christaaa Geplaatst: 28 september 2015 Geplaatst: 28 september 2015 Geen hooi is niet zo heel gezond. Gaat het om het stof? Want dan zou je het hooi een beetje nat kunnen maken.
Sanne1993 Geplaatst: 28 september 2015 Geplaatst: 28 september 2015 Hooi is inderdaad wel handig om te blijven geven, want dat is de basis voeding Fijn dat je toch naar de dierenarts bent geweest. Vaak help je je dieren daar meer mee dan zelf gaan aanmodderen. Hopelijk is het konijntje snel beter
Lonja Geplaatst: 28 september 2015 Geplaatst: 28 september 2015 Wat een gek advies van de dierenarts. Wat moet hij dan eten als hij geen hooi heeft?
Bammyflurry Geplaatst: 28 september 2015 Geplaatst: 28 september 2015 Ja, waarschijnlijk vooral i.v.m. stof en misschien tevens om te voorkomen dat de sprieten in de oogjes prikken of aan de natte oogjes (door etter en zalf) plakken. Maar, zoals Christaaa schrijft, kun je het een beetje nat maken, bv. met de plantenspuit. En misschien niet in een ruif (kans dat het bij er uit trekken in de ogen komt) maar in een bakje of mandje op de grond. Wat zei de fokker trouwens van het dierenartsbezoek?Beterschap met je konijntje! Zo sneu voor hem.
Pascale1987 Geplaatst: 28 september 2015 Geplaatst: 28 september 2015 Fijn dat je bent gegaan. Hopelijk is het snel weer over. Je zou idd het hooi iets nat kunnen maken en op de grond leggen.
Gast Geplaatst: 28 september 2015 Geplaatst: 28 september 2015 Hooi vanuit de vriezer geven helpt ook. Deden wij op mijn vorige school voor de ratten, ook ivm stof
Knuukje Geplaatst: 28 september 2015 Auteur Geplaatst: 28 september 2015 Ha lieve meedenkers, k Heb een groot binnenhok gehaald en daar de helft toch met hooi gelegd.. Ja t ging om de stuig=f dat hij dat niet i de oogjes krijgt. Maar t gaat goed zo. Hij zit wel erg stil vind ik.. zo in zijn uppie nu. Maar ik las dat het ook van stress kon komen .. en dat zou dan kunnen omdat het naar tentoomstelling ging met alle voorbereiding misschien van dien. k Weet het niet. Voor nu hoop ik dat het gewoon wat beter gaat. Want toen ik hen zaterdag kocht leek het echt nog niet zoveel bijzonders. T ging gewoon in een dag zo snel. Toch heb ik er geen spijt van dat ik hem kocht... k Heb de fokster gemaild en t verteld. En ze had dit ook niet verwacht.. ook omdat de rest van al haar konijntjes het niet hebben. En als er een een lieverd is voor haar beesten is zij het wel.... daar ben ik van overtuigd.
Aanbevolen berichten