Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zaterdag ben ik begonnen met het koppelen van mijn 8 jarige voedster en een 4 jarig gecastreerd rammetje. Na een tijdje op neutraal terrein heb ik ze in hun hok gezet alleen het rammetje bleef haar achtervolgen met een afgebroken nagel als resultaat (voedster). Uiteindelijk naast elkaar gezet met een hekje ertussen zodat zij kon zien dat hij haar niet altijd zou opjagen. 'S avonds allebei eten gegeven. (Science selective...had hij ook volgens de opvang). Hij at het echter niet meteen op. 'S ochtends was het wel op.

Gisteren weer de hele dag op neutraal terrein en dat ging goed. Ze heeft hem gewassen, was minder bang en hij achtervolgde haar niet meer constant. Nou is het probleem dat hij bijna geen brokjes (een of twee) eet. Mijn voedster eet ook wat minder dan normaal. Hooi en groente eten ze wel goed. Ze lijken wel goed te poepen en plassen. Hij stampt ook nog regelmatig maar de hele omgeving is natuurlijk raar.

Moet ik al actie ondernemen of nog even wachten, aangezien ze wel goed hooi eten....

Geplaatst:

Zolang ze nog voldoende hooi en groen eten zou ik het even aankijken. Ze moeten natuurlijk niet helemaal stoppen met eten

Geplaatst:

Ik zou je niet te snel ongerust maken. Het is natuurlijk ook erg stressvol voor allebei en al helemaal voor het konijntje uit de opvang die in een totaal andere omgeving is met een ander onbekend konijn erbij. Als ze genoeg hooi eten en genoeg water drinken in combinatie met goede keutels en als ze blijven plassen is het wel ok. Ik gok dat als de grootste stress weg is en ze allebei gewend zijn, ze weer gewoon brokjes zullen eten. Mocht dat gedrag aanhouden, zou je daarna nog kunnen kijken wat de oorzaak ervan is en eventueel andere brokjes proberen. Maar aangezien hij het in de opvang ook kreeg, zal daar het probleem wel niet liggen. Verder zou ik ze voor een wat langere tijd op neutraal terrein houden (dus kon snachts) en ze niet scheiden door middel van een hekje. Dit kan gauw leiden tot frustraties.

Geplaatst:

Ze zitten sinds gisterochtend samen, eerst 8 uur neutraal terrein en toen dat goed ging naar het hok met de twee vaste rennen. Ze zijn niet meer gescheiden en dat gaat verder goed.

Hij is ook nog steeds actief en huppelt vaak rond

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .