Ga naar inhoud

Konijn begin middag gecastreerd, nu thuis uitrusten, maar wilt niet eten. Wat te doen?


iloveChucky

Aanbevolen berichten

Hallo BB'ers,

Ik weet niet of het nu en probleem is hoor, maar vanmiddag (rond 1 uur) is mijn nijn Chucky gecastreerd, onderhand zit hij al ongeveer 2 uur thuis. Drinken wou hij wel maar eten niet. Nu nog steeds niet.

Ik maak me een beetje zorgen, maar is dat nodig?

Ik las dat konijenen na een castratie binnen 24 uur moeten drinken/eten. Drinken doet hij wel maar eten niet...

Verder nog een vraagje: Is het normaal dat konijnen na een castratie ongelovelijk trillen ?

Hij heeft nu: gras, brokjes met kruiden en 2 konijnen snoepjes (ik weet nu onderhand dat die heel slecht zijn, na dit pakje stop ik ook, moet ik ze eruit halen?), een stukje wortel, een drinkfles met hooithee (BB recept!) en een bakje met water.

Doe ik hier goed aan?

Nog een probleempje:

Van de dierenarts hoorde ik dat het konijn niet mag springen (ongeveer de 1e 1 a 2 dagen). In de gang heb ik een rennetje gemaakt van ongeveer 1 x 1 meter. Meer ruimte leek me niet nodig voor een zwak konijn die ook niet teveel mag hupsen.

Maar goed, als ik die kooi erin zet moet hij over een randje springen om rond te kunnen lopen. Kan dit wel met de hechting of moet ik iets anders verzinnen?

Zo ziet de reis/tijdelijke kooi er nu uit:

http://images5.images-speurders.nl/images/11/1198/119809745_1_big.jpg

Ik hoop dat jullie raad weten & alvast bedankt voor jullie tips! :)

Groetjes iloveChucky

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat trillen is niet gebruikelijk. Het kan goed zijn dat hij het heel koud heeft. Voelt hij warm in de nek achter de oren? Zet hem maar op een warme plek met een snugglesafe of kruik en zorg dat hij het warm krijgt. Eerst op temperatuur, dan zal hij daarna ook wel gaan eten vanavond. Maar als hij het te koud heeft gaat dat eten ook niet goed komen. Dit is wel echt heel belangrijk dat je zorgt dat hij niet onderkoeld raakt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, ik denk eigenlijk dat het trillen nog wel kan na de narcose. Om 1 uur is hij pas geholpen, dus dat is heel kort geleden. Het kan natuurlijk geen kwaad iets warms bij hem te leggen, maar zorg wel dat hij eventueel weg kan.

Heeft hij iets aan pijnstilling gekregen? Je zou nog even aan de dierenarts kunnen vragen of je hem daar iets van mag geven.

Ik denk dat je over een paar uurtjes zult zien dat hij weer bijna de oude is. Laat al het lekkers nu maar bij hem liggen. Hij zal vast zo wel wat gaan eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt, dat is een andere optie, maar je kan maar beter er eerst zeker van zijn dat hij het niet koud heeft en daarna andere oorzaken bekijken. Gezien hij nu naast de kruik ligt en hij niet meer trilt lijkt het in ieder geval opgelost.

Eten zal vanavond of vannacht wel komen :)

Inderdaad als hij nog geen pijnstilling heeft gehad bij de dierenarts dan kun je dat geven, maar meestal krijgen ze bij de dierenarts direct pijnstilling dus wel even weten of dat dat niet al erin zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .