Demi Kreeft Geplaatst: 12 september 2015 Geplaatst: 12 september 2015 HalloIk heb hét gevoel dat mijn konijnen een te lage weerstand hebben er is steeds wel iets dat ik met de naar ze da kan.....dus wat kan ik ze geven zodat ze meer weerstand krijgen ?Dit krijgen ze per dag te eten:Brok havens kuni m5Hooi onbeperktKruidenGrasVeel verschillende groentes Zowel vers als gedroogd...Zitten niet op de tocht of zoSchone hokken wordt om de dag gedaanGenoeg beweging......Dus wat kan ik ze geven/er aan doen? 1
Shivas Geplaatst: 12 september 2015 Geplaatst: 12 september 2015 Heeft u al geprobeerd om een beter uitgebalanseerde biks te geven.Ook kan je ze Vitadrops bijgeven dat verhoogd de weerstand.
evadonatella Geplaatst: 12 september 2015 Geplaatst: 12 september 2015 Lage weerstand... Wat bedoel je daarmee? Daarnaast zou ik naar de DA gaan als je je teveel zorgen zou maken.
Rian Geplaatst: 13 september 2015 Geplaatst: 13 september 2015 Dat vroeg ik mij ook een beetje af toen ik het las, wat bedoel je met lage weerstand? Ik zou niet gaan rommelen met allerlei spul dat je ze moet geven, dat heeft een konijn in principe allemaal niet nodig.
Demi Kreeft Geplaatst: 13 september 2015 Auteur Geplaatst: 13 september 2015 ik bedoel dat ze heel erg vatbaar zijn voor alles krijgen snel mijt worden snel verkouden enz
reusje1985 Geplaatst: 13 september 2015 Geplaatst: 13 september 2015 Een konijn wordt eigenlijk niet verkouden. Hij kan snot hebben of als er geen snot bij komt kijken, maar hij gewoon niest allergisch zijn voor bepaalde dingen.Snot kan chronisch worden als het te lang duurt.Wat zegt de dierenarts ervan?
evadonatella Geplaatst: 13 september 2015 Geplaatst: 13 september 2015 Konijnen zijn over het algemeen heel gevoelig met ziektes. Kun je anders niet wat duidelijke voorbeelden geven, want ikzelf begrijp niet echt het hele punt nu. Ben je al naar de DA geweest?
Lonja Geplaatst: 13 september 2015 Geplaatst: 13 september 2015 Snel verkouden is inderdaad niet aan de orde bij konijnen. Konijnen kunnen wel snot krijgen en in dat geval moet je dat behandelen. Als de behandeling niet aan slaat is het gewoon niet de juiste behandeling en moet je op zoek naar een andere behandeling tot het wel echt over is. Mijt is besmettelijk en ook dat moet behandeld worden tot het zeker helemaal over is. Behandel daarbij alle hokgenoten, ook degenen die er geen last van hebben. Beide behandelingen kunnen best even duren dus het is zaak lang genoeg door te zetten. Konijnen kunnen gewoon snot krijgen en ze kunnen ook gewoon mijt krijgen, ze kunnen helaas nog honderdduizend dingen meer krijgen. Als dit het is (snot en mijt) dan zou ik eerst eens kijken of de behandeling wel adequaat is geweest. Waar heb je mee behandeld, hoe lang, is het tussendoor over geweest, hoe lang zat ertussen voordat het weer terug kwam etc. Pas als hier echt alles aan gedaan is en het probleem blijft steeds de kop op steken dan zou ik gaan twijfelen aan de algehele gezondheid en weerstand, maar het kan ook zijn dat ooit 1 keer de weerstand wat minder is geweest en ze daardoor vatbaar werden voor besmettelijke dingen zoals snot en mijt en eenmaal zo'n besmettelijke aandoening in je hok blijft onder de leden en doorgaan zo lang het niet afdoende aangepakt wordt. Ook al zijn je konijnen op zich in goede conditie, de aandoening heeft vat kunnen krijgen en valt dan niet meer met de eigen weerstand te overwinnen. En dan is het een kwestie van de juiste medicatie en zorg totdat het echt helemaal onder de duim is. Anders blijft het terug komen.
Aanbevolen berichten