Ga naar inhoud

Gasbuik massage, snap niet hoe precies + vraag Infacol

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoe moet je je konijn een gasbuik massage geven?

Zou het graag willen weten voor het geval het eens nodig mocht zijn.

Dit is de link: http://www.konijnen.nl/ziekten/gasbuikmassage.htm

Maar ik snap dus niet hoe je het konijn dan precies beet moet houden.

Kan iemand mij met foto's of plaatjes, of gemakkelijke uitleg zeggen hoe het precies moet?

Hoe je je konijn dan beet moet houden?

Dan nog een vraag over Infacol.

Dat wordt vaak gebruikt las ik bij gasbuikjes.

Moet je dat dag en nacht geven?

Dus stel dat je om 17 uur begint en dan geef je het eerste uur elk kwartier.

Vervolgens geef je elk uur.

Maar moet dat dan ook in de nacht elk uur?

Zo niet,.. moet je dan de volgende dag weer beginnen met het eerste uur elk kwartier, of kun je gewoon doorgaan met elk uur een dosering?

Hoe snel moet je resultaat zien?

Is de dosering altijd 1ml per keer, of hangt dat ook af van de grootte van je konijn?

Is Infacol te combineren met Metocloral drops?

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat deze twee elkaar goed aan kunnen vullen in sommige situaties.

Geplaatst:

Alles in overleg met je dierenarts ;) Dat is zowiezo de allerbelangrijkste stap. Infacol heb ik er toen zelf ook bij willen gebruiken, en mijn kleintje vond het allesbehalve lekker. Ze duwde het steeds weer naar buiten, hoewel ze wel iets binnen heeft gekregen. Infacol ben ik ook niet op eigen houtje gaan geven, maar in overleg met de dierenarts. De buikmassage moet op een bepaalde manier, omdat je het gas eruit moet masseren en natuurlijk niet weer terug. Ook dat heb ik mijn dierenarts voor laten doen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .