De-Lionlopjes-gek Geplaatst: 28 november 2007 Geplaatst: 28 november 2007 Hoi Ik heb een vraagje, hoeveel moet een franse hangoor wegen? De mijne is 1,5 kilo. Ik vind haar er wat dunnetjes uitzien. Ze is trouwens nu 14 weken. Het is een voedster.
Mireille Geplaatst: 28 november 2007 Geplaatst: 28 november 2007 Cindy heeft een heel mooi schema daar van, dus kan je dat vast wel vertellen als ze online komt, maar ze mag zeker wel wat meer dan 1,5 kilo wegen op deze leeftijd
De-Lionlopjes-gek Geplaatst: 28 november 2007 Auteur Geplaatst: 28 november 2007 Ja dat idee had ik ook..wacht wel ff cindy af dan.
bunny ranch chanty Geplaatst: 28 november 2007 Geplaatst: 28 november 2007 Dan is ze veel ste licht in gewicht hoor!!!Ze horen 1.6 kilo met 6 weken te zijn.In normaal gezonde conditie!!!Is het wel een echte fransoos vraag ik me nu af.Dus een echte fransoos zou met 14 weken zeker 3 kilo moeten wegen.
De-Lionlopjes-gek Geplaatst: 28 november 2007 Auteur Geplaatst: 28 november 2007 Ja ze is n echte franse hangoor, getatoueerd. Alleen ik maak me echt flink zorgen nu, ze heeft een flinke dikke buik en hard. Misschien gas? Ze doet verder wel normaal, levendig, eet gewoon. Ik zet dr even alleen in een hok dat ik ook dr keutels in de gaten kan houden. 1,5 kilo te weinig jeetje. Haar vacht is ook wat plukkerig. Ik denk dat ik morgen eerst even naar de DA ga
De-Lionlopjes-gek Geplaatst: 28 november 2007 Auteur Geplaatst: 28 november 2007 Door die enorme buik, ziet ze er in eerste instantie niet dun uit..
De-Lionlopjes-gek Geplaatst: 28 november 2007 Auteur Geplaatst: 28 november 2007 Ok ze zit nu apart, ze heeft al wel normale keutels, eet gewoon hooi, biks, brood. Maar haar buik is echt heel groot en opgezet..wat kan dit zijn dan?
Reusje Geplaatst: 28 november 2007 Geplaatst: 28 november 2007 Heb hier even een frans van 15 weken op de weegschaal gezet . Resultaat 3.450 gram.:baby:
bunny ranch chanty Geplaatst: 28 november 2007 Geplaatst: 28 november 2007 wormen en of onder voeding een harde buik daar lijkt het op!!!Gezien de gegevens die je geeft en het een echte fransoos betreft zit je wel in de gevaren zone..........................Maar dat beseft je zelf al hoeveel bix eet ze per dag naast het hooi en groen!!!ze moet minstens 180 gram bix op eten per dag.
De-Lionlopjes-gek Geplaatst: 28 november 2007 Auteur Geplaatst: 28 november 2007 wat kan er zijn dan? Aangezien ze verder alles goed doet, vind ik t erg raar. Het kan echt niet dat ze gewoon n ander ras is. Ze voelt op dr buik na dus wel dunnetjes aan. Was me helaas niet eerder opgevallen omdat ze verder zo normaal doet, en wel een dikke buik heeft. Ik ging dr is grondig nakijken omdat ik dr vacht zo slecht eruit vond zien.
bunny ranch chanty Geplaatst: 28 november 2007 Geplaatst: 28 november 2007 Als een konijn gas heeft dan eet ie niet meer.Dus dat is nu niet aan de hand.Ik weet zeker onder voeding dus............ze eet wel maar te weinig dus.Ga haar niet ineens over voeren of zo.Want dan breng je haar meer ingevaar ivm diaree.Ga morgen eerst naar de dieren arts toe .En meld er bij dat ze zeker 3 kilo moet wegen.Dan horen we wat hij zegt.Ik kan het konijn niet zien zo.Aan de hand van zijn oordeel kan ik je verder helpen.cindy
De-Lionlopjes-gek Geplaatst: 28 november 2007 Auteur Geplaatst: 28 november 2007 ow zag jou bericht nog niet. Ik heb dr samen zitten met n ander konijn, dus weet niet wat ze exact eet. Ik geef dr per dag zo'n 100 gr. biks (dit deelt ze wel met n dwerg) dus wel wat te weinig. Verder eet ze onbeperkt hooi, vaak gras, brood en groen. Ik heb dr vanochtend ook ontwormd, dacht daar namenlijk ook al aan.
bunny ranch chanty Geplaatst: 28 november 2007 Geplaatst: 28 november 2007 als je naast haar harde buik haar ruggegraat voelt dan praat je zeker over onder voeding!!! In het ergste geval zal ze goed eten en keutelen maar geen voeding meer kunnen opnemen ............................met de dood als einde.Dan zijn haar organen al te veel aangetast.Haar pels kan verharing of met de zelfde onder voeding te maken te hebben.
bunny ranch chanty Geplaatst: 28 november 2007 Geplaatst: 28 november 2007 Zet haar alsjeblieft apart ze moet toch echt 180 gram bix eten.Fransen doen daar zeker 6 uur over namelijk.Ik baal hier van de de fokker je dat niet niet verteld heeft...........................:boxing:
De-Lionlopjes-gek Geplaatst: 28 november 2007 Auteur Geplaatst: 28 november 2007 shit..ik vind dit echt erg van mezelf..t is natuurlijk n heel ander konijn dan de rest die ik heb. Moet ik gewoon haar biks aanpassen, of moet ik wel langs de dierenarts morgen?
bunny ranch chanty Geplaatst: 28 november 2007 Geplaatst: 28 november 2007 We hebben inmiddels even een spoed overleg gehad over deze fransoos bo.Hopelijk is het nog niet te laat .............Ze zal als het goed is hier heen komen.Zodat we haar weer er boven op kunnen helpen van haar ondervoeding.Ze zijn inmiddels onderweg...........we gaan duimen.
YvonneH Geplaatst: 28 november 2007 Geplaatst: 28 november 2007 Jeetje wat een toestand zeg! Ik hoop dat het wel weer goedkomt, succes allemaal!
bunny ranch chanty Geplaatst: 28 november 2007 Geplaatst: 28 november 2007 rond 11 uur zullen ze ongeveer hier zijn.
Reusje Geplaatst: 28 november 2007 Geplaatst: 28 november 2007 Spannend ik hoop echt dat dit verhaal een hƩƩl happy end krijgt.
Aniek Geplaatst: 28 november 2007 Geplaatst: 28 november 2007 Ik hoop geen dikke buikenziekte, maar ik denk alleen pure ondervoeding. De vermagering bij DBZ treed pas laster op. Ik duim hier mee dat het weer goed komt, maar met Cindy als hulp moet dat goed komen.
bunny ranch chanty Geplaatst: 29 november 2007 Geplaatst: 29 november 2007 Ze zijn net weer op de terug weg.Ze hebben nog een heel uur rijden voor de boeg.Bo is gezetteld.En we moeten blijven duimen dat het goed zal gaan met haar.Dit zal nog weken duren helaas.Ze is inderdaad ondervoed.Vandaar dat ik in een nieuw toppic er meer aandacht voor heb gevraagt.Een franse hangoor wat ze inderdaad is zal 4 keer zo veel moeten eten dan een klein konijn.We vechten voor haar en we houden jullie in dit toppic op de hoogte van lieve bo.cindy
De-Lionlopjes-gek Geplaatst: 29 november 2007 Auteur Geplaatst: 29 november 2007 We zijn eindelijk thuis, wat n lange spannende avond. En nu maar hopen dat het goed komt met d'r. Ik vind het verschikkelijk om d'r uit handen te moeten geven, maar ze is nu tenminste wel in hele goeie handen. Hopelijk wil mn zoontje nog gaan slapen die is nu dus klaarwakker..we moesten m uit zn bed meesleuren, heenreis en bij cindy sliep hij nog maar terugweg werd hij dus wakker..zucht..gaat nog n lange nacht worden ook.
Lotte1984 Geplaatst: 29 november 2007 Geplaatst: 29 november 2007 Wat ontzettend sneu voor de fransoos, maar wat ontzettend goed dat ie bij Cindy terecht kan. Helemaal super! hopelijk komt ie er helemaal bovenop.
Aanbevolen berichten