Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Na lang wikken en wegen toch mijn NHD Snickers vandaag laten steriliseren. Heb haar nu met haar maatje binnen in een grote kooi zitten. Zodra ze weer wat beweeglijker wordt zal de kooi open staan zodat ze de woonkamer rond kan, maar moest haar van de DA eerste tijd rustig houden.

Ze is nog wat duf en ligt alleen maar beetje, terwijl Bounty er omheen hupt. Ze zitten op handdoeken ipv stro, zijn ze ook niet gewend.

Ze heeft net al wel een snoepje gegeten, maar voor de rest wil ze nog niks hebben. Ze kan nu kiezen uit hooi, biks, sla en wortel, dus keuze zat. Hoop dat ze snel wat eet, want dwangvoeren lijkt me niet wat. De pijnstilling 2x per dag ben ik benieuwd hoe ze op reageert, of ze door heeft dat ze daarna minder last heeft of niet.

Hopelijk rijdt ze straks ook minder op haar maatje, aangezien dat de voornaamste reden was van steriliseren: haar gedrag. Nou we zullen zien..

Geplaatst:

Geef haar vooral rust en tijd. Ik heb na een operatie altijd het gevoel dat ze er zo slecht bij zitten en dat het niet goed komt, maar de ene voedster is de andere niet, hier begon er eentje direct na thuiskomst van een buikoperatie te eten terwijl twee andere voedsters pas de ochtend erna gingen eten.

Beterschap en stekrte!

Geplaatst:

Nou het gaat al stuk beter. Gisteravond na haar pijnstilling knapte ze niet echt zichtbaar op, ze bleef maar liggen. Vannacht nog een keer wezen kijken en haar wat laten eten. Vanmorgen liep ze de kooi alweer rond en at ze wortel en hooi. Ook het loof is ze gek op en eet ze regelmatig wat van. De biks moet ze nog niks van weten. Ik heb nu op 3 plekken water, zodat ze dat ook overal kan weghalen.

Ze vind de handdoeken alleen niks en blijft ze maar wegkrabben voordat ze gaat liggen. Ze is het natuurlijk ook niet gewend om in een kooi vast te zitten, ze zal de ren wel missen. Hoe lang moeten ze trouwens op handdoeken blijven ipv stro?

Over zo'n 10 dagen moet ze op wondcontrole, maar moeten ze ook zolang van stro af blijven?

Geplaatst:

Ja dat deed Pien ook, die handdoeken weggraven! Ik heb haar toen op kranten laten zitten. Biks eten ze soms pas na een paar dagen! Prima dat ze wel andere dingen eet en al rondloopt! Ik zou haar nog een paar daagjes niet op stro zetten. Een wond is in principe binnen 24 u dicht maar het kan toch wel wat prikken. Ik zou haar zelfs al lekker in de ren zetten, daar zal ze van opknappen. Heb je die binnen of buiten staan?

Geplaatst:

Ze zitten normaal buiten, in een hok met aangekoppelde ren. Binnen heb ik geen ruimte voor die ren. Het is er nl zo'n een met dak erop, niet een panelenren. Als ze binnen komen lopen ze normaal gewoon los in de kamer en springen ze het hok in en uit. Maar het hok waar ze in zitten is de grootste die ik kon vinden, een ferplast van 160 cm lang. De rand van de onderbak is ook wel 20 cm hoog. Normaal springen ze daar zo overheen, maar of dat nu al zo verstandig is?..

Geplaatst:

Nee das waar, beter nog een dagje wachten. Haar vriendje zit bij haar dus dat is al heel fijn :)

Je zou een handdoek over de rand kunnen leggen als ze eruit gaat. Ik was hier ook bang voor Pientjes buik, maar die sprong gewoon overal probleemloos overheen! Toen dacht ik: "wat zat ik me nou druk te maken?" Haha!

Geplaatst:

Nou Snickers rent en doet alles weer. De afgelopen 2 dagen liepen ze los in de woonkamer, en vandaag zijn ze weer naar buiten verhuist. Liet ze even buiten lopen en ze raceten naar hun hok en willen er niet meer uit komen. Snickers begint ook de toediening vd pijnstilling tegen te werken, dus vandaag heeft ze maar 1x ipv 2x gehad. Zolang ze alles nog doet en vrolijk is, laat ik de laatste 2x zitten.

Geplaatst:

Oh wat goed!! Ja zou ik ook doen, die pijnstilling heeft ze denk ik niet meer nodig. Als ze lekker eet en speelt en dat blijft doen een paar uur nadat je de eerstvolgende dosis hebt overgeslagen, weet je genoeg denk ik. Tenminste, zo ging het hier.

• 1 maand later...
Geplaatst:

Ik ben dit even aan het doorlezen omdat ik er ook over na aan het denken ben om mijn voedster te laten steriliseren. Wat was jouw reden precies om het te doen want ik lees zoveel verschillende dingen.

Yuki heeft periodes waarbij ze ineens weer alles markeert en ook geregeld op Jip rijdt. Daarnaast als je met eten aankomt is ze er als de kippen bij en als je haar wilt aaien bromt ze soms eventjes. Dit gedrag zakt dan weer langzaam weg en dan is ze gewoon ondernemende rustige Yuki. Heb het gevoel dat hormonen bij haar opspelen en wat puberteit. Ze is nu bijna 8mnd.

Geplaatst:

Wat fijn dat het beter met haar gaat!

Ik heb mijn konijntje met 1 jaar laten steriliseren om twee redenen:

1.  ik wilde zorgen dat ze zo op latere leeftijd geen kankergezwellen zou kunnen krijgen

2. In de hoop dat ze wat minder territoriaal zou worden, maar dat is niet gelukt hahah. Ze is gewoon erg defensief in haar hokje :)

Nadat ze geholpen was, "zoemt" ze ook niet meer rond m'n benen :)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .