Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Sinds een maand of 2 heb ik een rammetje aangeschaft voor bij mijn voedster. Nu is hij gecastreerd, w uitgebroken voor de tijd, dus ik heb een nestje.

Maar mijn vraag is wat anders, sinds ruim een week heeft hij gezwelletjes bij zijn neusgaten. Hij niest ook veel en heeft een piepende ademhaling. Ik dacht dat het snot was, dus heb meneer ook apart gezet, en ben bij de dierenarts geweest. Die dacht hetzelfde en heeft een AB kuur gegeven. Nu twijfel ik toch over of hij wel snot heeft. Aangezien het echt gezwelletjes lijken en niet opgedroogd snot. Vandaag bij de AB kuur verzette hij zit ook wat en begon die heftig te wassen (is ook niet prettig zo'n spuit in je bekje) toen heeft hij een van die gezwelletjes eraf bekrabt. Dat gaf een ontveld plekje.

Ik vroeg mij dus af of er meerdere van jullie hier ervaring mee hebben.

Wil niet dat hij onnodig lijdt en de verkeerde behandeling krijgt.

Geplaatst:

Ik denk dat je het beste je twijfels voor Jan leggen aan de dierenarts. Wij kunnen het niet zien, en wij hebben er niet voor gestudeerd, dus ik zou zeker de dierenarts vertellen over je twijfels. Is je dierenarts konijnkundig?

Geplaatst:

Een dag of twee vind ik persoonlijk wel erg lang. Ik zou zelf eerder al aankloppen weer bij de DA en anders misschien toch op zoek gaan naar een andere konijnkundige DA.

Bij konijnen is het snel 'te laat' en dat lijkt mij echt verschrikkelijk!

Geplaatst:

Mijn gedachte was als tweede optie ook Syfilis en dan met geslachtsgemeenschap ook niet raar is.

Maar snot kan ook nog altijd, want de meeste regulieren antibiotica voor konijnen hebben enorm lang de tijd nodig om het aan te pakken. 

Geplaatst:

Nee dat was dus niet ter sprake gekomen. Het gaat nu wel steeds beter met hem. De gezwelletjes zijn van de neus af, toch opgedroogd snot? Maar hij piept nog wel met ademhalen. Moet zeggen dat hij heerlijk actief is en ook goed eet en drinkt

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .