Ga naar inhoud

(Chronisch) snot; propolis


Gast

Aanbevolen berichten

Voor de mensen met chronisch-snot konijnen;

 

Ilona, een van mijn voedsters, heeft geen chronisch snot, maar zo af en toe heeft ze een aantal weken dat ze meer niest. Geen vies neusje of vieze pootjes. Vorig jaar heeft ze hiervoor een draxxin injectie gehad en dat heeft ook wel geholpen. Na de kattenbeet van een aantal maanden terug kwam het weer even terug. Nu heeft ze ook weer een terugvalletje en op aanraden heb ik eens propolis geprobeerd. Ze kreeg het gisteren voor het eerst en ze is vandaag al een stuk rustiger én ze niest minder. Beter dan AB, en baat het niet, dan schaadt het niet.
 

Degene van wie ik de tip heb, heeft dit bij haar chronisch snot patientje gebruikt.

 

Ilona weegt 1,5 kg en ik geef 1 á 2 drupjes op een stukje brood/cracker. Het is wel héél vies en ruikt heel smerig. Maar het gaat erin!

Voor de geïnteresseerden:

 

 

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/natuurgeneeswijze/2928-antibioticum-propolis-bijenbalsem.html

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ohja, ik zie nu dat je ze in vloeibare, spray en tabletten/capsules hebt. Ik heb dus de vloeibare, uit Duitsland, maar als je googelt op propolis vloeibaar bestellen oid kom je ook genoeg tegen.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een chronisch snot konijn maar dit trekt me toch niet zo. Ben niet zo van de homeopathische zonder dat onderzocht is wat het effect op mijn nijn kan zijn op korte en lange termijn. Ik zou dus ook niet zeggen "baat het niet dan schaadt het niet" want dat weet je dus niet en "beter dan AB" vind ik een vergelijking die je echt niet kunt maken. Waar baseer je die uitspraak op?

Je kunt toch ook niet al na 1 dag zeggen wat het effect is? Hier is er ook wel eens een betere dag tussen, zomaar.

Maar...mensen staan natuurlijk altijd vrij om te proberen en doen wat ze zelf willen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet het ook niet gebruiken ;) ik vind het alleen niet zo prettig mijn konijn vol te pompen met AB. Bovendien gebruikt mijn DA geen Draxxin.


 


Ilona heeft het ook niet chronisch maar dat ze nu al minder niest is voor mij al een goed teken.


 


Trouwens, het is niet homeopatisch maar natuurlijk. Iets heel anders.


 


Ik heb het zelf gebruikt bij griep en dat hielp naar mijn idee wel. Weerstand opbouwend.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren hoorde ik Puck niezen. Ik was al bang dat ze snot zou krijgen, want medicatie geven is geen pretje bij haar. Maar vandaag had ik nieuwe blauwe sokken aan en opeens is het vandaag veel beter. Vanaf nu draag ik dus alleen blauwe sokken als ze snot lijkt te ontwikkelen. Beter dan al die antibiotica....

Best een vreemde redenering hierboven. Toch heb jij dezelfde. Je geeft iets 1 keer en het helpt. Ik denk dan direct aan toeval. ;)

Ik heb even gezocht naar onderzoeken die er gedaan zijn. Helaas is er helemaal geen bewijs dat het werkt. Dat is er wel voor antibiotica. Daarom zou ik zelf altijd voor antibiotica kiezen.

"Baat het niet, dan schaadt het niet", geldt misschien voor onschuldige dingen die je zonder reden geeft. Maar als je een dier antibiotica die het nodig heeft onthoudt, om vervolgens propolis te geven, dan is dat wel degelijk schadelijk.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed, topic mag op slot. Ik heb hier geen zin in en blijkbaar mogen goedbedoelde tips niet gegeven worden.

Tuurlijk mag dat wel. Maar iemand mag daar dan toch ook een mening over hebben/geven?

Jij mag hier blij mee zijn en ik mag er mijn vraagtekens bij plaatsen. Dan kan iedereen met de info doen wat hij of zij wil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je wil blijkbaar alleen reacties die meegaan in jouw beleving. Voor andere reacties sta je niet open, dat begrijp ik niet. We mogen toch allemaal onze mening geven? Waarom ben jij dan zo snel op je tenen getrapt? Wat is hier spottend en belachelijk aan?

Jij hebt het over volpompen met AB, alsof mensen dat hier doen, is dat dan leuk en niet belachelijk makend?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind ook wel dat het heel snel is om nu al conclusies te trekken, na 1 dag. Volgende week kan het weer erger zijn.

Het zou natuurlijk mooi zijn als het helpt maar ik zou als ik jou was niet te vroeg juichen en even een week of 2 à 3 afwachten en ook kijken of als ze een aantal dagen helemaal niet geniest heeft eerst even aankijken of het niet terug komt.

Dan pas juichen en eventueel aanraden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren hoorde ik Puck niezen. Ik was al bang dat ze snot zou krijgen, want medicatie geven is geen pretje bij haar. Maar vandaag had ik nieuwe blauwe sokken aan en opeens is het vandaag veel beter. Vanaf nu draag ik dus alleen blauwe sokken als ze snot lijkt te ontwikkelen. Beter dan al die antibiotica....

 

 

Vind ik toch best spottend hoor. 

 

En dat de keutels van Flip ineens door de propolis komen. Even lezen volgende keer want de naam "Flip" lijkt in de verste verte niet op "Ilona" 

 

Begrijp uberhaupt niet waarom ik nog tips wil geven. Wordt toch niet in dank afgenomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Voor de mensen met chronisch-snot konijnen;

 

Ilona, een van mijn voedsters, heeft geen chronisch snot, maar zo af en toe heeft ze een aantal weken dat ze meer niest. Geen vies neusje of vieze pootjes. Vorig jaar heeft ze hiervoor een draxxin injectie gehad en dat heeft ook wel geholpen. Na de kattenbeet van een aantal maanden terug kwam het weer even terug. Nu heeft ze ook weer een terugvalletje en op aanraden heb ik eens propolis geprobeerd. Ze kreeg het gisteren voor het eerst en ze is vandaag al een stuk rustiger én ze niest minder. Beter dan AB, en baat het niet, dan schaadt het niet.

 

Degene van wie ik de tip heb, heeft dit bij haar chronisch snot patientje gebruikt.

 

Ilona weegt 1,5 kg en ik geef 1 á 2 drupjes op een stukje brood/cracker. Het is wel héél vies en ruikt heel smerig. Maar het gaat erin!

Voor de geïnteresseerden:

 

 

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/natuurgeneeswijze/2928-antibioticum-propolis-bijenbalsem.html

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik volgens mij al een aantal keer gezegd op het forum, ook in het offtopic gedeelte. Ilona is namelijk gekoppeld aan Lolo. En niet aan Flip. Staan zelfs foto's van Lolo en Ilona. Ik heb meerdere keren gezegd dat Flip nu gekoppeld wordt aan Jillz en Bliksem.


 


En als ik zeg dat die keutels van Flip zijn, mag er ook gerust aangenomen worden dat die van hem zijn. Gezien er verder geen ander konijn in dat nachthok zit. 


 


Ik kwets niemand hoor.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .