Binkie-Lover Geplaatst: 4 september 2015 Geplaatst: 4 september 2015 Hoi allemaal,Mijn konijn eet zijn blindedarmkeutels niet op. Dit is de eerste keer dat ik het zie. Weten jullie wat ik moet doen en hebben jullie misschien ook nog tips?Groetjes!
SuzanneKnuffel Geplaatst: 4 september 2015 Geplaatst: 4 september 2015 Minder biks? voldoende hooi? en anders ff bezoekje brengen aan DA
Lonja Geplaatst: 4 september 2015 Geplaatst: 4 september 2015 Voor 1 keer bdk laten liggen hoef je niet naar de dierenarts. Kan een keer gebeuren. Misschien teveel eten gegeven, misschien was hij afgeleid of gestresst. Als het vaker gebeurt moet je kritisch kijken naar wat er aan de hand is, maar vaak is het op te lossen door minder biks of andere biks te voeren.
Binkie-Lover Geplaatst: 5 september 2015 Auteur Geplaatst: 5 september 2015 Hoi allemaal bedankt voor het reageren ik heb net weer in zijn hok gekeken en nog geen blindedarmkeutels. Hopelijk blijft dit zo en is het eenmalig. Het gebeurt wel vaker maar dat komt dan doordat hij los in de tuin loopt (ongeveer 1x per week). Groetjes!
SuzanneKnuffel Geplaatst: 5 september 2015 Geplaatst: 5 september 2015 Dan zou 't ook wel stress kunnen zijn misschien omdat ie in die grote ruimte (tuin) is geweest en nu weer kleiner zit?
Binkie-Lover Geplaatst: 5 september 2015 Auteur Geplaatst: 5 september 2015 Dat zou kunnen maar ik denk het niet want eergisteren is hij niet in de tuin geweest.
SuzanneKnuffel Geplaatst: 5 september 2015 Geplaatst: 5 september 2015 Oke, nouja als je er nu geen meer vind zal 't niks ergs zijn
Binkie-Lover Geplaatst: 8 september 2015 Auteur Geplaatst: 8 september 2015 Hoi allemaalIk keek net in het hok van mijn konijn en ik zag weer de blindedarm keutels liggen. Wat moet ik doen!? Ik merk niet echt aan hem dat hij ziek is ofzo, maar hij eet niet meer zijn wortel helemaal op. Ik maak me wel een beetje zorgen om hem misschien kunnen jullie mij geruststellen en zeggen waar ik op moet letten en wat ik moet doen. Alvast bedankt.Groetjes
Lonja Geplaatst: 8 september 2015 Geplaatst: 8 september 2015 Als je hem een hele wortel geeft dan lijkt het me dat je daar al een belangrijke oorzaak te pakken hebt. Dat is veel te veel, en een hoop suiker ook nog. Een klein plakje wortel zo nu en dan is meer dan genoeg. Laat die wortel dus maar eens weg. Wat eet hij nog meer en hoeveel?
evadonatella Geplaatst: 8 september 2015 Geplaatst: 8 september 2015 Is je konijn misschien niet wat te dikkig?
Binkie-Lover Geplaatst: 9 september 2015 Auteur Geplaatst: 9 september 2015 Hij is een dwergkonijn, ongeveer 1,5 jaar oud en hij weegt ongeveer 750 gram. Is dat goed?
Binkie-Lover Geplaatst: 9 september 2015 Auteur Geplaatst: 9 september 2015 Lonja klopt de wortel eet hij nu op als ik hem een stukje er van geef bedankt.
Binkie-Lover Geplaatst: 9 september 2015 Auteur Geplaatst: 9 september 2015 Vandaag heb ik geen blindedarmkeutels in zijn hok gevonden maar ik laat hem straks even los in de tuin misschien vind ik ze dan maar ik hoop het niet.
Lonja Geplaatst: 9 september 2015 Geplaatst: 9 september 2015 Een konijn van 750 gram een hele wortel per dag geven verklaart een hoop Geef hem af en toe, bijvoorbeeld eens in de week, een plakje. Als snoepje. Iedere dag wortel vind ik al veel. Geef je ook niet teveel biks?
Binkie-Lover Geplaatst: 11 september 2015 Auteur Geplaatst: 11 september 2015 Klopt ik doe nu ook geen hele wortel meer. Ik geef hem zoveel niks als ze hebben gezegd dat je moest doen.
Lonja Geplaatst: 11 september 2015 Geplaatst: 11 september 2015 Ze? Wie is ze? Ik weet niet wat ze gezegd hebben, ik was er niet bij, ik weet echt niet waarover je het hebt. Dus ik heb nu nog geen idee hoeveel je je konijn geeft Als je bedoelt wat op de verpakking staat: dat is gewoonlijk echt veel te veel. Fabrikanten willen namelijk graag veel voer verkopen. Dus als jij meer voert moet je ook meer kopen. Dat wil niet zeggen dat het goed is voor je konijn.
JoBoris76 Geplaatst: 12 september 2015 Geplaatst: 12 september 2015 Kan je konijn ook gras eten? Misschien komt het daar door. Ikzelf geef Binky altijd iedere dag een klein plakje winterpeen. Hier in schijnt minder suikers te zitten. Misschien ook nog een optie?
Aanbevolen berichten