Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi allemaal,

Toen ik mijn konijn gisteren aan het aaien was zag ik wat zwarts en witte dingen. Nu weet ik niet of het vlooien waren of dat het gewoon zand was. Zover ik kon zien bewogen de zwarte dingetjes niet. Weet iemand hoe ik erachter kan komen of het vlooien zijn of niet?

Alvast bedankt!

Groetjes!!!

Geplaatst:

Als je de zwarte dingetjes op een keukenpapiertje legt en vervolgens een beetje nat maakt, kleuren ze roodbruin/geeft het wat roodbruine vlekjes als het vlooien zijn.
Ten minste, dat is bij de huis-tuin-en-keuken-kattenvlo het geval. Wellicht het uitproberen waard :)

Geplaatst:

Misschien echt een hele stomme vraag... Maar konijnen kunnen dus wel echt vlooien hebben dan? Want ja, ik zie bij de dierenwinkels wel vlooienmiddeltjes voor katten en honden, maar wat moet je dan gebruiken voor konijnen?  :$

Geplaatst:

Sowieso niet naar de dierenwinkel gaan, maar het bij een dierenarts aanschaffen.

Voor konijnen gebruik je het beste Stronghold, afhankelijk van het gewicht de kitten of katten versie.

Dit werkt overigens ook tegen mijt.

Geplaatst:

Sowieso niet naar de dierenwinkel gaan, maar het bij een dierenarts aanschaffen.

Voor konijnen gebruik je het beste Stronghold, afhankelijk van het gewicht de kitten of katten versie.

Dit werkt overigens ook tegen mijt.

Okee, fijn dan weet ik dat ook weer! :)

Geplaatst:

Volgens mij... Kunnen konijnen geen last hebben van vlooien, tenzij ze echt heel ziek o.i.d zijn. Ik heb een keer een wild konijn langs de weg gevonden dat half dood was, en stikte van de vlooien. Dierenambu kwam m ophalen en zei toen dat als een konijn vlooien heeft, het beestje echt in zeer slechte conditie is. Vraag anders even na bij de DA.

Geplaatst:

Ik heb altijd geleerd dat konijnen andere vlooien hebben dan katten en honden... De honden bij mijn exvriend thuis hadden namelijk constant vlooien maar de konijnen hadden niets. Er zat er weleens eens op maar die waren snel weer weg. Ze kwamen wel met elkaar in contact. Ik  geloof dat men hier toen zei dat honden en kattenvlooien niet op konijnen zitten.

Geplaatst:

bedankt voor het reageren ik ga straks weer even hem nakijken maar het regent nu dus ik kan niet naar hem toe. hij krabt volgensmij ook niet veel tenminste niet wat ik zie en de beestjes bewegen niet.

Geplaatst:

Zijn het wel beestjes dan? Dat is sowieso niet goed.

Wilde konijnen hebben vaak last van de konijnenvlo. Aangezien onze tamme konijnen over het algemeen niet in aanraking komen met wilde konijnen en niet in hetzelfde hol slapen of zo hebben ze die eigenlijk nooit. Deze vlooien zijn wel een belangrijke verspreider van myxomatose.

De katten-of hondenvlo leeft alleen bij uitzondering op konijnen, dus inderdaad als ze erg ziek zijn of er geen kat of hond in de buurt is maar dan nog is het pas echt feest als het konijn verzwakt is.

Geplaatst:

Zeg... Ook als het regent kun je naar je dieren toe! Smoesjes ;) Je bent vast niet van suiker!

Haha klopt ik ben niet van suiker maar mijn konijn staat buiten zonder overkapping en hij houd niet zo van oppakken dus ik kan hem beter bekijken met droog weer wat hij vind nat worden ook niet echt geweldig

Geplaatst:

Hoi allemaal,

Ik heb gisteravond in de regen ;) even gekeken en toen kon ik niks vinden ik straks ook weer kijken en als ik dan weer niks zie was het denk ik zand ofzo.

Groetjes!

PS. Heel erg bedankt voor alle reacties

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .