wes Geplaatst: 31 augustus 2015 Geplaatst: 31 augustus 2015 Hi BB'ers, Ik zit een beetje met mijn handen in het haar en weet niet meer goed wat doen... Hopelijk hebben sommige onder jullie hier wat ervaring bij en kunnen jullie met wat "raad" geven over wat ik best kan doen...Om een lang verhaal kort te maken. Ik heb een franse hangoor dame Annabelle, van 3.5J met de vreselijke ziekte EC.Ik ben haar nu 2 maanden aan het behandelen met panacur, Enro-K en Metacam.In het begin sloeg de medicatie enorm goed aan!! Ik dacht zelfs dat ze er helemaal van zou herstellen. Maar niets is minder waar... De laatste maand gaat het echt op en af.De ene week valt ze constant om en hangt haar hoofdje bijna op de grond. Dan gaat het een paar dagen beteren valt ze niet meer om...Dan zijn er weer slechtere dagen en ligt ze er zo zielig bij en heeft ze moeite om op te geraken en hangt haar hoofdje weer zo schuint als iets.Momenteel zit ze boven in een kleine ruimte in de badkamer. Ze plast en keutelt goed. Eten doet ze ook relatief goed, enkel is de laatste dagen wel wat vermagert denk ik.Drinken doet ze wel veel minder dan in het begin. Maar dat komt mss omdat ik haar nu extra veel groenvoer geef waar ook al veel water in zit. Op wilgentakken en gras is ze ook nog steeds verzot.Ze komt ook atlijd wel iets zeggen als ik binnen kom, al kan ze soms ook precies echt diep slapen dat ze het niet door heeft dat ik in de kamer ben.Vandaag ga ik terug naar mijn DA om haar nog eens te laten onderzoeken en kijken wat we verder nog kunnen doen ivm medicatie. Want volgens de DA heeft het geen zin om de antibiotica langerdan twee maanden te geven. Wat panacur en metacam betreft weet ik het niet...Nog een andere vraag, een injectiespuit van vitamine B. Denken jullie dat dit haar nog verder kan helpen? Ik heb gelezen dat dit een nogal pijnlijke spuit is, en ik wil haar nietonnodig nog meer last bezorgen. Of is het toch de moeite om te proberen? Ik heb er vorige keer met mijn DA over gehad, maar zij is van instelling dat dit in Annabel haar geval niet echt meer gaat helpen.Ik ben dus "benieuwd" naar wat de DA me vanavond gaat vertellen. Ik ben zo bang dat ik een hartverscheurende keuze ga moeten maken . Ik wil gewoon het beste voor annabel. Gaat ze nog verbeteren?Zo niet, is dit het leven dat ik voor haar wil. Want op de badkamer kan ze uiteraard niet blijven wonen. Normaal is ze een buiten konijn. Maar is het voor een konijn met EC mogelijk om buiten te leven...Deze ziekte is me nog zo onbekend dat ik daarom echt hoop dat iemand me hier wat raad in kan geven... 1
Sanne1993 Geplaatst: 31 augustus 2015 Geplaatst: 31 augustus 2015 Ik zou aan de dierenarts vragen of je dexamethason kan gaan geven. Vaak worden de neurologische verschijnselen daardoor een stuk minder.
Aanbevolen berichten