Ga naar inhoud

Haakjes - 2 dagen na weghalen nog pijn?


Gast

Aanbevolen berichten

Bij Flip zijn maandag zijn haakjes weggehaald. Hij heeft naderhand een pijnstillende injectie gehad.


 


Nu viel mij vandaag op dat hij het stukje bloemkoolblad wat ik gaf, niet of moeilijk kan kauwen. Hij pakt het heel voorzichtig, bijt dan zacht en laat ineens los. Hierna gebeurde dit nog een paar keer.


Biks en hooi, etc, gaat wel goed.


 


Ik heb geen ervaring met haakjes, en vroeg me af of iemand dit herkent? Gewoon nog gevoelig? Zijn kiezen of voortanden van het bekje openhouden, maandag?


 


Ook vraag ik me af hoe ik hem wat aan kan laten komen. Ik kan hem namelijk geen erwtenvlokken geven ivm zijn gevoelige darmen, hier reageert hij niet goed op. Andere dingen die ik wel kan proberen?


Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de haakjes echt voor wondjes in de bek hebben gezorgd kan het vaak wat langer pijn doen. Daarnaast vind ik het ook niet zo raar als het nog een beetje gevoelig is. Misschien kun je hem zelf nog wat pijnstiller geven?

Kun je hem om aan te laten komen niet gewoon een beetje extra biks geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zaten inderdaad wel wat wondjes, vooral links. Ik maakte me gelijk zorgen, maar dan geef ik gewoon wat zachter groenvoer :) Had er even niet bij stil gestaan.


 


Zou dat voldoende zijn? Dan kan ik dat wel doen inderdaad.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankje. Ik heb hem inderdaad nog op pijnstilling gezet en dat helpt gelukkig wel.

Op de extra biks reageert ie gelukkig heel goed! Geen darmproblemen, dat heeft ie nogal snel..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij doet nog steeds gek, het voelt niet goed, maar wát dan?

Nu wil hij, ondanks alweer 2 dagen pijnstilling, vandaag geen biks geven.. Hij pakt het vast, rent dan ineens weg zonder biksje. Bij zijn goede oog is steeds wat (oog)wit te zien in de hoek. Hij blijft zijn ontstoken oogje, wat wel beter is, dichthouden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat dacht ik eerst, maar het medicijnen geven doet hem nu niet zoveel. Ik geef het op een stukje brood, hij ziet het dus als lekkers. Na zijn oog zalven krijgt ie wat lekkers en vaak loopt ie daarna nog om me heen. Ook geen normaal Flip gedrag maar goed..

Hooi en luzerne eet ie gelukkig wel. Maar zijn buik is ook zo opgezet, er lijkt iets niet goed te zijn..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Flip is niet makkelijk met medicijnen geven, en ik wil hem zo min mogelijk stress bezorgen waardoor ik hem zijn medicatie dus op iets lekkers geef. Eerst was dat een stukje cracker, maar hij heeft nu moeite daarmee qua eten, dus krijgt ie een stukje brood. Met zijn artrosemedicatie werkt dit dus niet :P 


 


Het is ook maar een mini stukje hoor, formaat postzegel.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .