Ga naar inhoud

Nazorg castratie


Maudte

Aanbevolen berichten

Vandaag wordt Rover gecastreerd. Natuurlijk zal ik van de dierenarts wel aanwijzingen krijgen over hoe we na deze ingreep met hem om moeten gaan, maar ik vroeg me af of jullie misschien al tips hebben voor dingen die ik van tevoren kan doen om alles zo gemakkelijk en fijn mogelijk voor Rover te laten verlopen. Is er bijvoorbeeld iets dat ik speciaal in de gaten moet houden of iets dat ik in huis moet hebben?



Wellicht hebben jullie hier meer ervaring mee, Rover is mijn eerste konijn en ik wil het beste voor hem. Overigens is de castratie voor een "goed doel": een paar weken na de castratie is het de bedoeling dat Rover een vriendinnetje krijgt :D.


  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Maud. Zoals ik in je voorsteltopic had aangegeven staat er al veel informatie hierover op het forum. Als je onder het kopje gezondheid zoekt (zoekbalk staat rechts bovenin) naar castratie dan krijg je heel veel topics van mensen met precies jouw vraag! Scheelt je weer wachten op reacties ;) En misschien staan er zelfs nog vragen tussen waar je niet eens aan had gedacht!


 


Zelf zal ik beginnen met het vaststellen dat je dierenarts konijnkundig is, zodat je je konijntje in ieder geval met een gerust hart daar kan achterlaten voor de operatie. Verder zijn een zachte handdoek in het hok en lekkere (maar gezonde!) voeding aan te raden zodat hij snel weer gaat eten. Daarnaast is rust het belangrijkste. Succes!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties :)


 


Rover is direct bij thuiskomst al begonnen met het eten van brokjes. Dit verkoos hij vreemd genoeg boven witlof (een van zijn lievelingskostjes) :P


Het gaat best goed met hem; er 'zit alweer wat leven in'. Alleen blijft hij best veel likken. Of hij eet keuteltjes maar het eerste lijkt me waarschijnlijker... Iemand idee of het kwaad kan als hij zijn hechtingen likt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het alleen likken of ook bijten?

Onze Pieter zat ook aan z'n wondjes en het is lastig ze ervan af te houden. Eventueel kan je een konijnenpakje aan doen, maar als tip: alleen een die goed past bij je konijn. Wij hadden een niet goed passende omdat ons konijn nogal groot is en daar raakte hij enorm van in de stress. Dat is het laatste wat je wil hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik tot nu toe gezien heb is het alleen likken, EstherR. Voor de rest ligt hij vooral uit te rusten. Hij heeft ondertussen wel alweer een stukje paprika op, dus het eten gaat in ieder geval goed.


 


Mocht een konijnenpakje nodig zijn (ik denk haast van niet), waar kan ik dat dan krijgen? :)


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het er ook een beetje vanaf hangt hoe de wond gehecht is, als het onderhuids gehecht is kan hij er volgens mij vrij weinig aan beschadigen, maar dat weet ik niet zeker hoor. Wat likken moet geen kwaad kunnen denk ik. Het zal een beetje jeuken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .