Tamaaraa Geplaatst: 22 augustus 2015 Geplaatst: 22 augustus 2015 Hallo iedereen, Onderweg naar huis kreeg ik van mijn mams een berichtje dat Deejay een beetje aan het bloeden was maar dat ze niks kon vinden.Eenmaal thuis aangekomen heb ik hem gelijk onderzocht en ik vond een bult onder zijn kin.. Ik dacht aan een abces dus meteen de da gebeld en langs geweest.. Nu bleek het geen abces te zijn maar een soort weefsel bult.. Hij was nog niet klaar met snijden en de hele bult viel er al af.. 2 hechtingen en medicijnen voor 8 dagen, 2x per dag.. Heeft iemand dit al eerder meegemaakt? want ik heb dit echt nog nooit eerder gezien/gehoord...? Ik probeer een foto toe te voegen maar op de een of andere manier wil dit niet lukken..
Ainariel Geplaatst: 22 augustus 2015 Geplaatst: 22 augustus 2015 Is dat misschien een zogenaamde vetbult?
Dipsy Geplaatst: 22 augustus 2015 Geplaatst: 22 augustus 2015 Daar moest ik ook meteen aan denken ainariel.
Tamaaraa Geplaatst: 22 augustus 2015 Auteur Geplaatst: 22 augustus 2015 Die foto lukt gewoon echt niet... Maar de da wist het ook niet echt, hij vond het echt meer op weefsel lijken..
Ainariel Geplaatst: 22 augustus 2015 Geplaatst: 22 augustus 2015 Hmm, googelen wil ook niet. Of ik zie wammen of iets wat op abcessen lijkt.
Tamaaraa Geplaatst: 22 augustus 2015 Auteur Geplaatst: 22 augustus 2015 Nou sorry.. ik heb inmiddels van alles geprobeerd maar ik krijg die foto er gewoon met geen mogelijkheid op...
Evee Geplaatst: 22 augustus 2015 Geplaatst: 22 augustus 2015 Hier staat uitleg over foto's plaatsen: http://www.bunnybunch.nl/forums/topic/77281-een-foto-plaatsen-op-het-forum/
Tamaaraa Geplaatst: 1 september 2015 Auteur Geplaatst: 1 september 2015 Net terug van de dierenarts om te kijken of de hechtingen eruit zijn.. Helaas toen we de korst eraf trokken zat er weer een andere weefselbult onder.. Nu weer 8 dagen medicijnen en kijken of het slinkt, anders onder narcose laten verwijderen... Zit het te overwegen om hem eigenlijk deze week toch te brengen voor de operatie omdat hij net dezelfde medicijnen kuur heeft afgerond... Foto's lukken nog steeds niet =(
Tamaaraa Geplaatst: 1 september 2015 Auteur Geplaatst: 1 september 2015 http://imgur.com/a/rF0ia Link doet het wel... Bovenste 2 is de situatie nu.. onderste was dus de eerste bult..
SuzanneKnuffel Geplaatst: 1 september 2015 Geplaatst: 1 september 2015 Oh yuk! hopelijk word t snel beter
Lonja Geplaatst: 1 september 2015 Geplaatst: 1 september 2015 Kan de dierenarts geen onderzoek (laten) doen wat voor soort weefsel het is?
MichelleloveElmo Geplaatst: 1 september 2015 Geplaatst: 1 september 2015 Ik heb het 1 x eerder gezien bij een hond tussen de tenen. Weet natuurlijk niet of dit het zelfde is, maar het is zeker aan te raden om het weefsel op te sturen voor onderzoek.
Tamaaraa Geplaatst: 1 september 2015 Auteur Geplaatst: 1 september 2015 Ik denk dat ik voor opereren ga en hopelijk onderzoeken ze het dan.. Wat had die hond als ik vragen mag of weet je dat niet?
MichelleloveElmo Geplaatst: 1 september 2015 Geplaatst: 1 september 2015 Voor echt weefsel onderzoek met een bult worden opgestuurd naar het lap. Ze kunnen er bij de praktijk soms wel naar kijken, maar meestal geen definitieve uitslag geven. Ik geloof dat het bij de hond kwaadaardig was, maar zat volledig ingekapseld, waardoor het niet uitgezaaid was en er dus ook zo uit viel. Dit weet ik echter niet zeker meer, het is een tijd geleden en werk niet meer bij die praktijk.
Aanbevolen berichten