Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb eens gebeld, masr de dierenarts vind het nog niet nodig voor te gaan. Pas als er uitvloeiing is uit hun neusje. Ze zei wel v het int oog te houden. Het is ook besmettelijk zei ze maar de andere 2 zouden dan nu ook al besmet zijn.

Geplaatst:

Hij loopt er toch al een maand mee? Ik begrijp niet helemaal dat de dierenarts het dan nog niet nodig vindt.

Ik heb hier er laatst ook een gehad, die begon te niezen en nieste zich een week later helemaal suf. Geen snot. Kuurtje Draxxin heeft heel goed geholpen.

Vind het toch sneu om zo'n beestje daarmee te laten lopen.

Geplaatst:

Ja vond het ook raar, maar hij niest maar af en toe. Ik ga er vandeweek toch eens meegaan. Zou ik ze dan niet beter alle 4 meenemen? Ik weet niet of je iets preventief kan geven?

Geplaatst:

Nee ik zou ze niet alle 4 meenemen, stress verhoogt de kans op dit soort ziektes juist dus als er niets aan de hand is lekker thuis laten.

Je kan ook niets preventief geven, heel veel konijnen dragen van alles bij zich, maar dat is geen enkel probleem, normaal gesproken regelt de weerstand dat zelf allemaal prima.

Ik weet nu ook niet hoe erg het is eigenlijk, in de eerste post zei je dat hij vaak niest, maar nu zeg je af en toe. Hoe vaak niest hij nu eigenlijk en heeft hij er last van?

Geplaatst:

Ik vind van frequentie dat saffiertje meet niest dan hij. Vooral als hij net gegeten heeft. Dan komen er een paar niesjes achter elkaar en stopt het. Ik had het ook aan de opvang al gemeld, maar zolang er geen snot is moet ik me geen zorgen maken. Saffiertje doet het sinds deze week. Ook niet constant. Ze lopen beide vrolijk rond en eten gelijk een paard. Buiten het niezen zie ik er niets abnormaal aan. Ik heb sinds kort ook ander hooi en heb de ren uitgekuisd met de tuinslang. Mss een verkoudheid van het nat? Ze hadden wel een droog stukje masr ze liepen gedurig door het nat.

• 4 weken later...
Geplaatst:

Ik heb vorige week van dr dierenarts voor mijn 4 tal dat niest baytril meegekregen, maar het helpt volgens mij niet. Jack was daarstraks aan het niezen en rochelem. Ze gedragen zich voor de rest wel normaal en eten heel goed. De opvang zegt dat baytril vaak niet werkt, morgen nog maar is bellen nr da. Heb ook een mail gestuurd v second opninion bij andere da ( konijnkundig) hopelijk heeft die beter advies. Ik maak me zorgen om mijn nijntjes.

Geplaatst:

Bij mijn snotteraar werkt enrofloxoral (=baytril) juist het beste. Zo zie je dat wat bij de een wel werkt bij de ander niet hoeft te werken. Er zijn nog veel meer soorten medicijnen voor, dus ik zou gewoon even teruggaan.

Geplaatst:

Hier ook goede ervaringen met draxxin. En met propolis, heb hier ook meerdere goede ervaringen van gehoord. Ilona krijgt dat nu al even en niest niet meer

Geplaatst:

Draxxin was injectie, de propolis druppel ik op een stukje cracker ofzo. Doe ik overigens met alle soorten medicatie als ze die toevallig nodig hebben.

Geplaatst:

Mijn konijn Noa heeft vanaf kleins af aan deze klachten. Ze heeft vooral een natte neus, zeker na inspanning of stress.

Ze niest soms en vaak ook een soort 'hoest'. Mijn dierenarts zei dat het bacterie is die ze vanuit het nest had mee gekregen.

Ze heeft geen snot er bij, maar het is gewoon nattig. Hij zei ook dat hij vrij onschuldig is, maar dat het dus erger kan worden

als ze een verminderde weerstand heeft. Ze heeft twee antibiotica keuren gehad, maar die hebben niks gedaan.

Ze is er niet ziek van gelukkig, maar ik houd het in de gaten,

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ben maandag met mijn 4 snotterende musketiers naar een konijnkundige dierenarts geweest ( inge Thas) omdat ik het gevoel had dat die ab v mijn dĆ­erenarts niet hielp. Ze heeft ze allemaal onderzocht en van de 2 ergste een swap genomen om een kweek te maken. Dit om te bepalen welke bacterie het is. Ze heeft ook ontstekingsremmers meegegeven en andere ab ( doxybactin) wat ik 2 x per dag in de mond moet spuiten. Na verder onderzoek ( wegen enz) ontdekte ze ook mijten in hun vacht. Hier heb ik stronghold voor meegekregen. Hopelijk zijn ze snel v hun snot af! wordt vervolgd.

Geplaatst:

Met straks de uitslag van die swap weten jullie waarschijnlijk een hoop meer en kan er gericht behandeld worden.

Succes ermee. Ik geef de medicijnen vaak op een klein stukje gedroogd brood. Zolang ze nog gewoon willen eten gaat dat eigenlijk altijd wel goed. En anders toch vangen.

Geplaatst:

De dierenarts zei dat het beter was om in de mond te spuiten. Geeft wel veel stress w ruby heeft vanmorgen proberen te bijten, iets wat ze anders nooit doet. Eten doen ze uitstekend

Geplaatst:

Heeft ze toevallig ook uitgelegd waarom ze orale antibiotica beter vindt? Ik ben zelf namelijk helemaal geen fan van orale antibiotica bij konijnen, dus ik ben best benieuwd naar haar argument. Vooral omdat Inge Thas toch wel als een van de meest konijnkundige dierenartsen van Belgiƫ wordt gezien.

Geplaatst:

Nee dat heeft ze niet gezegd. Ze had eigenlijk niet veel tijd (ondsnks dat ik een afspraak had). S avonds heeft ze mij de exacte dosis per konijn doorgegeven. Voorlopig in afwachting vsn de kweek. Is allesinds tich beter dsn zo blijven aanmodderen bij mijn eigen dierenarts.

Geplaatst:

De resultaten van de kweek zijn binnen. Ze lijden aan een Bordetella infecte. Ze zei dat de ab die ze nu krijgen zou moeten helpen. Ook zei dat het best is om de cavia's uit de buurt te houden omdat dit voor cavias dodelijk kan zijn.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .