Ga naar inhoud

Snot


Sher

Aanbevolen berichten

Ik moet met Pluis naar de DA, ze heeft nu al een aantal maanden snot en enrofloxoral doet niks. Zal die namen die jullie noemen onthouden. Draxxin gebruikt onze DA niet, zal nog eens aankaarten. Dat middel dat jullie gebruiken Sanne is dat subcutaan spuiten of oraal?


Link naar reactie
Delen op andere sites

Duplo vind ik ook een flutmiddel. Deed bij Jonas helemaal niks en dat gespuit, daar werd niemand vrolijk van. Zie het al voor me als we Pluis moeten gaan spuiten... als het niet anders kan doen we dat, alleen wil ik eerst even weten of het inderdaad snot is omdat ze maar aan een kant een natte neus heeft. Ander verhaal weer. :offtopic:


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou echt vragen om Draxxin.

Dezelfde DA als die Lonja heeft is dat trouwens, van mijn verhaal. Die zag toen ze onder zeil waren voor castratie dat ze dus een vieze neus had en heeft haar dat gegeven. Ze nieste altijd wel vaker dan de rest maar ze was toen nog amper te benaderen, laat staan op te pakken.. Dat ze een vieze neus had en evt snot was me dus nog niet eerder opgevallen. Maar na die injectie was het niezen vrijwel weg. Alleen laatst met de kattenbeet reutelde en nieste ze weer maar toen kreeg ze een duplo injectie omdat mijn DA niet met draxxin werkt ofzo.

Maar goed, duplo werkt niet goed en ik heb verder geen ervaring met snotpatienten, dit is mijn ervaring ermee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn konijnen 2 jaar geleden eerst 3 weken duplo gegeven en dat werkte niet. Draxxin werkte heel snel, dus nu ik weer een niezend konijn heb ( eentje die ik toen nog niet had, niet dat het weer terug gekomen is bij die anderen na de Draxxin hoor) pak ik gelijk weer Draxxin, ook omdat Duplo dus om de dag gespoten moet worden, naast dat het echt inderdaad helemaal niks deed.


Ā 


Klaver had destijds ook aan 1 injectie genoeg. Maar dat was een dubbelganger van Ilona dus da's logisch :P;)


Ā 


Dit konijn nu, Juliƫt, heb ik net toch wel een tweede injectie moeten geven, maar met 3 injecties zou het echt zo goed als over moeten zijn bij Draxxin volgens de dierenarts. Heb ook nog wel Hazel destijds wel een vierde injectie gegeven omdat hij rond de tweede injectie naar de dierenarts moest om wat anders, en puur door de stress weer helemaal terugviel in zijn gesnotter en genies. Dus lag niet aan de Draxxin maar aan heel veel stress op dat moment. Als je dierenarts het niet wil geven omdat het niet geregistreerd is voor konijnen of omdat hij er geen ervaring mee heeft en je wil het wel proberen dan moet je maar even een gil geven.


Ā 


Engemycine ga ik ook onthouden!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Van Enrofloxoral is toch ook al langer bekend? Dat wist ik 2 jaar geleden al ;) Nav het konijnencongres. Heb ik toen ook ergens gepost hier. Hoe dan ook: Vind het zelf ook jammer. Gebruikte het bij mijn vogeltjes. Snot (waar het topic over gaat :P) heb ik geen ervaring mee, maar vond de Duplo juist wel fijn bij Rakkertje. Zijn abces is er goed mee behandeld en het spuiten ging bij hem vrij makkelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om weer even terug te komen op de snot van mijn konijntjes..... de neusjes worden duidelijk schoner. Ik zie nauwelijks nog iets en ze hebben pas vanmorgen hun vierde dosis gehad, dus officieel zijn ze nu twee dagen behandeld van de zeven dagen. Ik denk dat het weer helemaal goed komt dus.


  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het inmiddels over bij je konijnen Sher?

Gaan ze ook mee stoppen. Heel de enrofloxacin. Het is een derde keus antibioticum en vanwege de toenemende resistentie willen ze het bewaren als laatste redmiddel voor mensen.

Hier baal ik ook van. Enrofloxoral is bij mijn konijn dat chronisch snot heeft ook het enige wat helpt (tot op zekere hoogte).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .