Ga naar inhoud

Snot


Sher

Aanbevolen berichten

Pffff ik heb ze net hun eerste dosis enrofloxoral gegeven. Wat een worsteling! De da vond het wel meevallen, geen koorst, schone longen, zien er goed uit, maar toch wat vieze neusjes, dus antibiotica mee. Zeven dagen, ik hoop dat we dat overleven. :-#Ā 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Whuuu dat meen je niet. Ga nog even wat inslaan dan! Voor mijn resistente-bacteriƫn-fokkerij. Moet toch ook een laatste redmiddel houden voor mijn beestjes zeker.

Veel beterschap Sher! Ik heb er ook een rondhupsen nu. Die krijgt geen enrofloxoral maar een andere ab en lijkt gelukkig al wel wat beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfff.. Lekker dan. Heb beide nog wel staan maarja.. Mag hopen dat er wel genoeg ander geschikt AB is?

Hoe slaan jullie dan trouwens in, is op internet bijv niet meer te bestellen.. Bij de DA gewoon?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gereserveerd voor mensen? Dat vind ik vreemd. Dit specifieke middel wordt bij mensen niet gebruikt. Middelen uit dezelfde groep (ciproxin, moxifloxacin, etc) worden niet als laatste redmiddel gegeven.

Jammer dat het niet meer verkrijgbaar gaat zijn dan. Ik vind dit het fijnste middel bij snot ed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zou ik nu nog wat enrofloxoral inslaan als ik jou was, want ze gaan binnenkort stoppen met de productie :(

Merci Sanne! Heb gelijk een paar flesjes besteld. Wat willen ze onze Jonas dan gaan geven als hij heel ziek en het middel wordt niet meer verstrekt? *zich nu al veel zorgen maakt...*

Wat ik van onze DA begreep is dat het als laatste redmiddel bij dieren wordt gegeven. Daarom wilde hij Jonas telkens niet behandelen, alleen als hij echt echt ECHT niet meer at e.d. Dus toen zijn ze we zelf maar gaan bestellen, en gaan geven. Fout, I know. Maar wat moet je anders met een beestje dat in de winter maar wat zielig erbij zit met een kale neus, kale pootjes, niezend, pruttelend en geen zichbtbare vrolijkheid meer? Zouden jullie hetzelfde als ons doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfff.. Lekker dan. Heb beide nog wel staan maarja.. Mag hopen dat er wel genoeg ander geschikt AB is?

Hoe slaan jullie dan trouwens in, is op internet bijv niet meer te bestellen.. Bij de DA gewoon?

Ja, het is nog wel ergens te bestellen... ik mag hier denk ik geen link plaatsen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke. De site heet diergeneesmiddel. Het is overigens zeker niet mijn bedoeling om antibiotica gebruik zonder voorschrift DA te stimuleren, integendeel. Ik heb mijn verhaal gedaan hierboven en begrijp dat meerderen dit probleem hebben.

Even voor de duidelijkheid, ter aanvulling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen Flip vaaak oorontsteking had ben ik ook niet steeds naar de DA gegaan hoor. Na een paar keer wist ik wel wat er was en dan belde ik om te overleggen. Toen was het nog bij medpets te bestellen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Draxxin, daar heb ik namelijk goede ervaring mee en je hoeft het maar eens in de 4 dagen te geven. Alleen al het verschil met hoe weinig stress dat oplevert met vangen is zo'n voordeel! Op die manier ben je met 2 of 3 injecties klaar met de kuur. Het is een tweede keus antibioticum en het werkt naar mijn ervaring en die van mijn dierenarts erg goed.

De enrofloxoral houd ik graag achter de hand voor andere zaken, zo heeft het laatst goed geholpen bij de blaasontsteking van een van mijn andere konijnen en de kans is wel aanwezig dat die weer terug gaat komen omdat er sprake was van veel blaaszand. Daarom wil ik graag wel dezelfde antibiotica hiervoor houden, in plaats van straks met een konijn wat hartstikke veel pijn heeft de ene na de andere kuur te moeten proberen om iets te vinden wat werkt. Dus ik ben erg blij met de tip, zal vanavond gelijk bestellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Draxxin is inderdaad een hele fijne. Duplocilline wordt ook vaak nog gebruikt bij snot, maar werkt vaak al minder goed en ik vind het ook vervelend spul om te spuiten.

De laatste tijd gebruiken we bij de opvang vaak engemycine, hoef je ook maar 1 keer in de 4-5 dagen te geven en werkt ook prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .