Ga naar inhoud

Kale plek op hoofd, maatje plukt haar weg. Wat smeren?


desi92

Aanbevolen berichten

Ik weet niet of het hier goed staat maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Sinds een paar weken heeft Mel, de voedster, een kaal plekje op dr hoofd. Dit plekje is nu echter zo groot dat ik vandaag naar de dierenarts ben geweest met de omdat ik het niet helemaal vertrouwde.

Nu blijkt dus dat haar maatje haar aan het plukken is. Ondertussen is de plek zo groot, het loopt vn oog tot oog tot aan de neus.

De dierenarts gaf aan dat ik er het beste iets op kan smeren wat vies smaakt zodat haar maatje haar daar niet meer gaat plukken.

Maar nu de vraag wat? De dierenarts kon hier ook niet echt goed antwoord opgeven en stelde mentholcreme of honing zalf voor.

Zelf had ik er vanmiddag vaseline opgesmeerd maar dit was er binnen no time afgelikt Door het maatje.

Wat kan ik smeren dat vies smaakt en niet schadelijk voor beide konijnen? Of hebben jullie nog andere tips?

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vorige konijn had ook last van het mijn andere konijn die zijn kopje kaal waste, haar af beet.Ā 

Mijn ervaringen zijn dat hoe meer je er op smeert hoe meer ze eraan gaan likken, bijten om het er af te halen.Ā 
Daarbij moet je uitkijken als je er iets "vies" opsmeert dit niet schadelijk is voor het konijn mocht die het er toch afhalen.

Wat hier hielp was veel afleiding. ( speeltjes wisselen na elke schoonmaak beurt, zodat "nieuw" bleef. )
En voer in voerbal en andere dingen, waardoor ze moeite moest doen voor haar eten.

Bij mijn konijn leek het dus voornamelijk uit verveling te komen.
Ā 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hebben de halve tuin om te graven. Wissel om de week met speelgoed. Heb niet het idee dat het uit verveling komt. De ram pakt de voedster ook echt wanneer ze ff stil zit. De voedster is namelijk de hele dag Door bezig met Grave ed. Ook is de voedster de dominante en mag de ram ook alleen maar bij Dr kop lukken en nergens anders.

Dit is ook echt iets van de laatste 2 weken.

Natuurlijk smeer ik er niks op wat schadelijk kan zijn, daarom ben ik ook op zoek naar ideeƫn wat niet schadelijk is maar wel vies. Maar die ideeƫn raken behoorlijk op moet ik zeggen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat je weten of dat geholpen heeft? Ik had een tijdje terug een mevrouw die belde op het bunnybunch- telefoonnummer. Zij was door haar dierenarts naar mij verwezen omdat zij alles al geprobeerd hadden, en bij haar een van de konijnen de ander tot bloedens toe bleef kaal likken. Alle middeltjes die op de markt waren had die mevrouw geprobeerd. Het kwam ook niet door voedingstekorten of andere medische redenen. Die konijnen hadden een ruim verblijf en heel veel speeltjes. Die mevrouw heeft ze uiteindelijk uit elkaar moeten halen omdat het niet meer ging en er geen opties meer over waren, heel sneu natuurlijk.


  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hou je op de hoogte evee.

Moet het spul eerst even in huis halen en madam ontloopt me want die weet wat er gaat gebeuren als ik aan kom haha. Dus daar moet ik ook weer ff wat op verzinnen.

Ik wil er alles aan doen om te voorkomen dat ze apart moeten! Het is nog niet tot bloedens toe iig dus ik heb nog even om het een en ander te proberen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .