Ga naar inhoud

Konijn kan niet poepen


knufmw

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,


 


sinds ik van mijn werk weer kom gaat mijn konijn om de minuut anders liggen en een andere houding aannemen.


Hij loopt ook elke keer naar buiten om te poepen en maakt poepbewegingen maar er komt niks uit.


Ik heb um een uur geleden Carprofen + darmstimulans gegeven. Ik heb nog prozyme liggen en dwangvoer.


Wat zouden jullie doen nu?


Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad naar de dienstdoende dierenarts. Als je konijn een verstopping heeft en je geeft darmstimulans, kan de boel van binnen kapot gaan. EERST uitzoeken wat er exact aan de hand is voordat je gaat handelen. Klinkt misschien wat hard, maar dat geeft vaak wel de grootste kans op genezing. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren niet naar de DA geweest omdat we dat al vaker hebben gedaan savonds en het konijn alleen pijnstillers kreeg en darmstimulans en de volgende dag weer beter was. Gisteravond laat nog pijnsillers en even gedwangvoed. Vanmorgen zattie al weer vrolijk hooi te eten en was ie weer helemaal levendig :D


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .