knufmw Geplaatst: 12 augustus 2015 Geplaatst: 12 augustus 2015 Hallo allemaal, sinds ik van mijn werk weer kom gaat mijn konijn om de minuut anders liggen en een andere houding aannemen.Hij loopt ook elke keer naar buiten om te poepen en maakt poepbewegingen maar er komt niks uit.Ik heb um een uur geleden Carprofen + darmstimulans gegeven. Ik heb nog prozyme liggen en dwangvoer.Wat zouden jullie doen nu?
Domino Geplaatst: 12 augustus 2015 Geplaatst: 12 augustus 2015 Inderdaad naar de dienstdoende dierenarts. Als je konijn een verstopping heeft en je geeft darmstimulans, kan de boel van binnen kapot gaan. EERST uitzoeken wat er exact aan de hand is voordat je gaat handelen. Klinkt misschien wat hard, maar dat geeft vaak wel de grootste kans op genezing.
Dipsy Geplaatst: 12 augustus 2015 Geplaatst: 12 augustus 2015 en? dierenarts al gebeld? heel veel sterkte
Christaaa Geplaatst: 12 augustus 2015 Geplaatst: 12 augustus 2015 Ik hoop dat je inmiddels bij een dierenarts geweest bent.
SuzanneKnuffel Geplaatst: 12 augustus 2015 Geplaatst: 12 augustus 2015 Dat zal wss niet meer gaan zo laat op de avond?!
Christaaa Geplaatst: 12 augustus 2015 Geplaatst: 12 augustus 2015 Natuurlijk wel! Er heeft altijd een dierenarts dienst en je kunt er dus altijd terecht. Konijnen zijn gevoelige dieren, dus je moet wel. Als je niks doet, kunnen ze morgen dood zijn. Zeker bij darmproblemen.
evadonatella Geplaatst: 12 augustus 2015 Geplaatst: 12 augustus 2015 Waarom zou dat niet kunnen? Dieren worden ook buiten kantooruren ziek hoor
Gast Geplaatst: 12 augustus 2015 Geplaatst: 12 augustus 2015 Er is vrijwel altijd een spoeddierenarts of een dienstdoende DA die je bij wijze van uit zijn bed kunt bellen.
SuzanneKnuffel Geplaatst: 12 augustus 2015 Geplaatst: 12 augustus 2015 Hm in dat geval.. Hij reageert niet dus kan best zijn dat ie naar een dierenarts is..
knufmw Geplaatst: 13 augustus 2015 Auteur Geplaatst: 13 augustus 2015 Gisteren niet naar de DA geweest omdat we dat al vaker hebben gedaan savonds en het konijn alleen pijnstillers kreeg en darmstimulans en de volgende dag weer beter was. Gisteravond laat nog pijnsillers en even gedwangvoed. Vanmorgen zattie al weer vrolijk hooi te eten en was ie weer helemaal levendig
Aanbevolen berichten