Ga naar inhoud

Snip, mijn EC (pleeg)konijn


Sonja1990

Aanbevolen berichten

Ik denk inderdaad dat als je er middenin zit het lastiger/anders is om zo'n beslissing te nemen. Als je het van te voren bedenkt wat je in zo'n situatie zou doen, of het bij anderen ziet kijk je er vrij nuchter naar wat je zou doen (ik tenminste, al leef ik natuurlijk zeker mee wat anderen meemaken!). Maar als je het dan zelf daadwerkelijk meemaakt met je konijn... ik kan me goed voorstellen dat je dan toch anders reageert, je hebt dan toch een beter zicht op kleine verbeteringen en of het nog 'zin' heeft om door te behandelen. En ik lees hier op het forum toch ook wel regelmatig dat EC-konijnen weer behoorlijk opknappen, dus dan kan de handdoek in de ring gooien altijd nog. Ik merk ook dat ik in de tijd dat ik konijnen heb mijn grenzen al verlegd heb qua behandelingen. Gelukkig heb ik nog geen konijn met EC gehad.

Sterkte in ieder geval en fijn dat ze bij jou mag blijven, nr 11 :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk inderdaad dat als je er middenin zit het lastiger/anders is om zo'n beslissing te nemen. Als je het van te voren bedenkt wat je in zo'n situatie zou doen, of het bij anderen ziet kijk je er vrij nuchter naar wat je zou doen (ik tenminste, al leef ik natuurlijk zeker mee wat anderen meemaken!). Maar als je het dan zelf daadwerkelijk meemaakt met je konijn... ik kan me goed voorstellen dat je dan toch anders reageert, je hebt dan toch een beter zicht op kleine verbeteringen en of het nog 'zin' heeft om door te behandelen. En ik lees hier op het forum toch ook wel regelmatig dat EC-konijnen weer behoorlijk opknappen, dus dan kan de handdoek in de ring gooien altijd nog. Ik merk ook dat ik in de tijd dat ik konijnen heb mijn grenzen al verlegd heb qua behandelingen. Gelukkig heb ik nog geen konijn met EC gehad.

Sterkte in ieder geval en fijn dat ze bij jou mag blijven, nr 11 :)

 

Die handdoek kan altijd nog in de ring inderdaad. 

Maar mocht dat gebeuren weet ik wel dat ik alles heb gedaan wat mogelijk was om haar er doorheen te krijgen. 

Ik heb er wel een slecht gevoel bij omdat Vos het ook goed deed in de 2 weken dat ik vakantie had en de dinsdag na mijn vakantie er tussenuit piepte. 

Ik hoop niet dat Snip me dit ook 'aan gaat doen'. Want dat zou echt heel erg zuur zijn. 

 

Maar vooralsnog doet ze het redelijk goed. Ze legt nu haar pootje op mijn arm en dat is zo aandoenlijk. En regelmatig wast ze mijn arm als ze even moet wachten op de brokjes ;) 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Weer een tijdje verder. 

Gisteren heb ik Snip verhuisd naar een grotere bak. Ze begon uit de vorige bak te klimmen dus het was duidelijk dat er iets moest veranderen. 

Gisteren op bed liep ze naar mijn nichtje(3jr) toe, hierbij viel ze even om maar stond meteen weer op. Waarop mijn nichtje heel schattig zei; Oh... dat ging even niet goed. :P

De dexamethason icm vitamine B injecties zijn nu voorbij. Hopelijk blijven we zo stapje voor stapje vooruit gaan. 

 

De dierenarts is ook erg positief erover. 
Haar oogje is nog steeds voor latere zorg volgens haar omdat ik haar nu toch niet kan vervoeren vanwege de stress. 

 

Mijn zus & zwager zorgen overdag dat ze groente en eten krijgt. En savonds en snachts voorzie ik haar van al het lekkers dat ze wil :D 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

11999039_1134089119952761_43133883151028


 


Het gaat steeds beter. Snip mag vanaf deze week chillen op bed :P


Ze hupt wat rond maar ligt het liefste met haar koppie in mijn hand en dat ik haar onder haar oogje aai. 



Net op de weegschaal gezet en ze weegt toch nog/weer 1,91 kg. Niet slecht na zo'n gevecht. 


Al zijn we er nog lang niet... het tollen is over (alleen als ik haar oppak rolt ze om, denk dat ze dan even haar evenwicht kwijt raakt) en hupt ze al rustig rond in de traliekooi. Zonder kussens/dekens en dekbedden om haar recht te houden :D 


  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wauw! Die gaat snel! Zowel qua beweging als qua voortgang, al is dat hetzelfde natuurlijk.

Ja had dit echt niet verwacht... Ze blijft alleen mager. Ondanks dat ze alleen dikmakers eet (erwtenvlokken, wortelsnoepjes en wortels) en een klein beetje Ss en Fibafirst. Maargoed, ze gedraagt zich prima en is niet broodmager. Maar er mag wel wat bij zeg maar :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag Snip haar slechte oog na laten kijken door de dierenarts. Het oog reageert nog op licht. Maar eigenlijk is ze gewoon scheel geworden zei de dierenarts. 


Moet gaan kijken of ik haar kan stimuleren om vaker haar hoofdje recht te houden , dat wordt een uitdaging. 


 


Eventjes op de weegschaal en ze is niet afgevallen maar aangekomen :D 


We gaan dus nog steeds de goede kant op  :dancing:


  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Het is inderdaad niet te doen om nu nog afstand te nemen ... Onmogelijk ;)

@lien ik hoop dat ze bij een koppel kan. Maar eerst moet ze dan wel verder hersteld zijn met haar koppie. En dan nog uitvissen welke van de 5 koppels het meest geschikt is. Hugo is een tiran dat is niet goed voor de stress. Oor en Madam zijn superdominant, dames dus :P en Beppie weet ik niet of ze een andere dame zou accepteren... Maar dat is voor de toekomst. Of stiekem konijntje bijhalen :P

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
8 minuten geleden zei Sanne1993:

Wat leuk dat je Ravi hebt gereserveerd!! :love:

Dat heb ik eigenlijk niet gedaan haha :P Heb het verhaal voorgelegd en op basis daarvan is er voor Ravi gekozen. Er was eerst een ander konijntje dat in aanmerking kwam maar die zou vandaag gekoppeld worden.

Ben benieuwd hoe het gaat verlopen. Hopelijk bezorg ik je niet een vreselijke dag ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://ikzoekbaas.dierenbescherming.nl/asiel-dieren/knaagdier/97657

 

Het is een andere geworden. 

Ravi bleef maar rijden op Snip wat ze niet zo op prijs stelde. 
Deze heet nu Joep. Joep heeft zojuist alle hooi al uit de ruif getrokken en mag niet onder het egelhuisje van Snip :P Zodra hij op haar wil rijden rent ze snel het huisje in en kan hij er niet meer bij. Slimme tante :D 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .