Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vind ook dat zij er al beter uitziet.

Wat een beetje erzorging op enkele dagen al niet kan doen.Het is net of zij weet dat het voor haar

goed is want zij laat zich zonder mokken of tegen spartelen mooi verzorgen.

Nu nog een mooie naam voor haar zoeken,voorlopig noem ik haar Miss Piggy omdat de wond op haar

neusje op een biggensnoetje lijkt.

Geplaatst:

Inderdaad Christa, daar had ik nog niet eens over nagedacht! Normaal gesproken worden dit soort konijnen met een totaal verwaarloosde vacht in een opvang gebracht, daar hebben we hier al vele foto's en verhalen van gezien. Apart!

Shivas wat bedoel je precies met "dichtslibben" van de ondervacht? Ik heb hier een langharig konijn waarvan de vacht er in eerste instantie ook zoals deze uitziet, ik vind dat zelf ook goed uitzien eigenlijk, kun je een foto plaatsen van dat dichtslibben zodat ik kan zien wat dat is, straks heeft mijn langharige dat ook zonder dat ik er weet van heb. Ik had er nog nooit van gehoord.

Bij die foto's vind ik de wond er voor het betadinegebruik eigenlijk beter uitzien dan daarna, ik ben meer van het drooghouden van dit soort wondjes, zeker als ze schoon zijn (wond ziet er volgens mij schoon en goed uit), nu worden de wondranden wel telkens wat nattig, dan geneest het minder snel lijkt me. Met betadine haal je ook de goede bacterien weg die nodig zijn voor genezing. Maar de DA is de baas natuurlijk :-)

Geplaatst:

Beterschap voor de zielige patient en hopelijk geneest het snel.Honing zalf schijnt bij zulke diepe wonden ook vaak wonderen te verichten maar omdat het precies boven de mond is weet ik niet of het dan veilig is maar misschien kan je da daar iets over zeggen.

Geplaatst:

Honingzalf is dan volkomen veilig en wonden genezen daar heel snel mee.

Ik wil het toch even kwijt, sorry, maar er zijn een stel misselijkmakende reacties hier die te erg door laten schemeren dat men er geen bal van gelooft. Niet fijn. Geloof je het niet, zeg het dan gewoon want dit lijkt nu erg achterbaks. Geloof dat Shivas al genoeg gezeik heeft gehad en ik vind het al knap dat ze hier nog blijft.

Moest ik even zeggen, als het niet zo is, prima ;)

Geplaatst:

Maar harde wondkorsten klinkt me ook niet echt fijn want stoot je er tegen dan barst het weer open.Bij mensen moet je bij bepaalde wonden de wond juist nat houden voor een betere genezing.Ik heb er gelukkig verder geen verstand van en dit is ook iets wat je gelukkig maar zelden zo ziet.

Geplaatst:

Ja dat is ook wel waar, sommigen wonden moeten wat nattig blijven. Wonden met een korst zijn inderdaad niet fijn als je ze open stoot, maar korstjes zijn wel heel goed! Die hebben ook weer een functie. En als het eraf gaat zonder dat het tijd was, dan komt er weer een nieuw korstje :-)

Bij deze wond zie ik ook alleen maar de foto, en daarop geef ik aan wat ik er vanuit mijn ervaring mee zou doen. Hoop dat t beestje hier weer helemaal vanaf komt want het lijkt me echt heel naar.

Geplaatst:

@ Rian: Het dichtslibben van de ondervacht wil zeggen dat je niet tot op de huid kan kammen,

je komt dan enkel door de bovenvacht. Als een langharig konijn goed geborsteld en gekamd is kan

je de huid door de haren heen voelen wat je bij een dichtgeslibte ondervacht niet kan dan is het net

of je een prop watten voeld.

Zal vanavond een foto plaatsen van de ondervacht.

De wondranden moeten van de DA iets vochtig blijven anders kunnen deze niet goed meer tegen elkaar

aangroeien waardoor er dan wildvlees opgroeid wat geen mooi zicht is.

@ MiCheLle: Heb van de DA een tube Bactroban meegekregen die ik na de verzorging met een wattenstaafje

in en rond de wonde moet strijken.

Eerst moet ik het ontsmetten met een oplossing HAC in water om de korsten te verwijderen,daarna met iso en

dan de zalf erin strijken,1x daags antibiotica oraal toedienen.

Geplaatst:

Oke thanks. Ik hoor wel vaker over onder- en bovenvacht maar onze Teddy heeft dat gewoon niet, die kam ik vanaf de huid tot aan de puntjes van de haren, het is 1 vacht zeg maar. Ik kan me er dus niks bij voorstellen. Benieuwd naar de foto.

Geplaatst:

Mijn kruising angora had dat ook toen ik haar nog wat langere vacht liet houden. Dan leek de bovenvacht gewoon netjes, ging ik kammen en dan zaten er toch een hoop klitten terwijl ze er echt prima uitzag. Dus ik kan me er wel wat bij voorstellen

Geplaatst:

@ neegewoonniet: Er zijn altijd mensen die zich iets in het hoofd halen wat er niet meer uitgaat,

deze mensen moeten dan ook altijd hun gelijk krijgen ook al weten ze dat ze ongelijk hebben.

Of zij het nu geloven of niet, trek er me geen bal meer van aan. Wordt het te erg dan zullen ze het

wel gaan voelen.

De ongelovigen die alles in twijfel trekken mogen gerust eens een kijkje komen nemen,dan kunnen ze

met eigen ogen zien hoe de konijntjes erbij zitten en wat ik ervoor over heb. Kan ze zelf de DA rekeningen

laten zien en die zijn hoger dan maar een paar eurootjes.

Zaterdag 30 botten hooi geleverd voor een bedrag van 95€ waar ik 3 maanden mee doe.

Woensdag is er voer en hennepvezel geleverd voor een bedrag van 195,84€ dit is voor 1 maand.

Er worden in de loop van volgende week ook nog 30 botten stro geleverd voor een bedrag van 100€

waar ik 2,5 maand mee doe.

En dit alles zonder DA kosten en de maandelijkse kosten voor de contracten (je weet wel welke ik bedoel)

Alleen ik weet welke inspanningen en liefde ik voor de opvangertjes over heb, dus laat ze maar zeggen en lullen.

Als er leden zijn die zich goed voelen om iemand af te kraken of ongelovig zijn over wat ik op het forum meld,

laat ze dan maar doen.Trek het me gewoon niet meer aan.

Geplaatst:

Het zal wel aan mij liggen, maar ik heb toch het idee dat heel veel mensen zien dat je al die tijd wel gelijk had Shivas. Ik lees ook geen negatieve comments in dit onderwerp, maar misschien lees ik daar wel overheen :P

Erg veel beterschap nog met dat konijn, er zit gelukkig al verbetering in! :)

Geplaatst:

Shivas... Je hoeft je aan niemand te verantwoorden vrouwke. Jij weet dat je 't goed doet en das voldoende toch?

Als ik hier de reactie's lees twijfel ik er wel aan of ik het wel goed doe.

Kan maar beter met de opvang en konijnen houden stoppen ik doe toch alles verkeerd zelfs

de site is niet eens goed.

Waarom dan nog verder doen?

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Shivas wat bedoel je precies met "dichtslibben" van de ondervacht? Ik heb hier een langharig konijn waarvan de vacht er in eerste instantie ook zoals deze uitziet, ik vind dat zelf ook goed uitzien eigenlijk, kun je een foto plaatsen van dat dichtslibben zodat ik kan zien wat dat is, straks heeft mijn langharige dat ook zonder dat ik er weet van heb. Ik had er nog nooit van gehoord.

Een dicht geslipde ondervacht

Foto360-AVVRUFOR.jpg

Een goed verzorgde ondervacht

Foto360-3FAQOYVX.jpg

Geplaatst:

Als ik hier de reactie's lees twijfel ik er wel aan of ik het wel goed doe.

Kan maar beter met de opvang en konijnen houden stoppen ik doe toch alles verkeerd zelfs

de site is niet eens goed.

Waarom dan nog verder doen?

De site is niet goed volgens anderen hier, maar heb jij ontevreden "klantjes"?? Zolang jij weet dat je goed bent voor jouw nijntjes lekker doorgaan!

Je moet je niet zo op je kop laten zitten door relatief vreemden..!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .