Shivas Geplaatst: 3 augustus 2015 Geplaatst: 3 augustus 2015 Vrijdag zijn er door gemeentewerkers 5 jonge konijntjes binnen gebracht.1 van hen was er ernstig aan toe deze was vel over been en uitgedroogd,als je het velletje omhoog trok bleef dit gewoon recht staan inplaats dat hetterug veerde.Ben dan meteen met het konijntje naar de DA gereden,dezeheeft haar onmiddelijk aan het infuus gelegd en omdat het geen dwangvoerwilde eten wordt het nu gevoed met een sonde.Vandaag heb ik tel.contact gehad met de DA en er was nog niet veel veranderingin het konijntje,wel bleef het stabiel.Wat moet ik nu doen? Nog enkele dagen aanzien of de beslissing nemen om hetkonijntje te laten gaan.De andere 4 beginnen terug zelfstandig te eten en drinken,daar ik ze ook sinds vrijdagdwangvoer.
Deeskuh88 Geplaatst: 3 augustus 2015 Geplaatst: 3 augustus 2015 Die andere 4 komen er dus wel, dat ene konijntje is de vraag.. Tsja. Hoever wil je zelf gaan? Dat is natuurlijk de vraag. En ook iets waar je alleen zelf antwoord op kan geven. Als het mijn eigen konijn zou zijn, ging ik uiteraard door (al dan niet dat ik mijn konijnen nooit zo zou verwaarlozen...). Bij een opvangkonijn ligt de grens toch vaak wat lager, maar nogmaals: Dat kun je alleen zelf bepalen. Mijn hart zou zeggen 'doorgaan, geef het een kans', mijn verstand het tegenovergestelde...Ik verplaats het topic meteen even naar 'gezondheid'
SuzanneKnuffel Geplaatst: 3 augustus 2015 Geplaatst: 3 augustus 2015 Ik denk zolang 't nijntje niet.zichtbaar lijd ik door.zou gaan.. aangezien er nog geen verbetering is zou ik 't nog een paar dagen afkijken en als t niet beter word t nijntje uit.zijn lijden verlossen
sofia Geplaatst: 3 augustus 2015 Geplaatst: 3 augustus 2015 Het is misschien hard, en als het mij zou overkomen zou ik de knoop waarschijnlijk ook niet kunnen doorhakken, maar misschien is het beter het te laten gaan. Als er al zo veel nodig is om het stabiel te houden ...Als het er al door komt, blijft het dan geen dutsje? Waar je om het even mee bij de dierenarts zit.
Shivas Geplaatst: 3 augustus 2015 Auteur Geplaatst: 3 augustus 2015 Mijn gevoel zegt ook doorgaan,daar het de afgelopen 3 dagen heeft laten zien dat het een vechtertje is.Mijn verstand zegt "als zij het haalt wat gaat ze er dan aan overhouden,blijft zij dan een zorgenkindje ofwordt zij een vrolijke huppel".In mijn achterhoofd weet ik dat ik moet besparen door het contract dat ik heb afgesloten maar daar kandat ukje toch niets aan doen.
Shivas Geplaatst: 3 augustus 2015 Auteur Geplaatst: 3 augustus 2015 Het is misschien hard, en als het mij zou overkomen zou ik de knoop waarschijnlijk ook niet kunnen doorhakken, maar misschien is het beter het te laten gaan.Als er al zo veel nodig is om het stabiel te houden ...Als het er al door komt, blijft het dan geen dutsje? Waar je om het even mee bij de dierenarts zit.Onze berichten hebben elkaar gekruist.Heb net ook zoiets gezegd.
sofia Geplaatst: 3 augustus 2015 Geplaatst: 3 augustus 2015 Dan denken we in iedergeval ongeveer het zelfde. Ik hoop dat je zelf geen beslissing hoeft te nemen, want dat is zo zwaar, beslissen over leven en dood. Het antwoord zal zich misschien eerder aanbied dan je denkt ( dat hoop ik in ieder geval) dat het of met sprongen vooruit of achteruit gaat.
*MiCheLle* Geplaatst: 4 augustus 2015 Geplaatst: 4 augustus 2015 Ik ben daar vrij hard in als het niet gaat dan laat ik het gaan ik ga niet eindeloos door.De enige die dat kan zien/beslissen ben jij.
Shivas Geplaatst: 4 augustus 2015 Auteur Geplaatst: 4 augustus 2015 Ik ben daar vrij hard in als het niet gaat dan laat ik het gaan ik ga niet eindeloos door.De enige die dat kan zien/beslissen ben jij. Het konijntje is stabiel gebleven wat in mijn ogen wel een goede betekenis heeft. Zolang er leven is,is er hoop.
Shivas Geplaatst: 4 augustus 2015 Auteur Geplaatst: 4 augustus 2015 Ben vandaag met spoed met een ander konijntje naar de DA gereden,ben daar ook naar het kleine ukje gaan kijkenen vond dat haar oogjes meer glans en vinniger eruit zagen dan vrijdag toen waren ze dof en suf.De DA heeft haar zelf de naam Hope gegeven omdat het volgens hem beter was om het konijntje bij een naamte noemen inplaats van er konijntje tegen te zeggen.
Dipsy Geplaatst: 5 augustus 2015 Geplaatst: 5 augustus 2015 ach wat een mooie naam hope.ik kan je geen advies geven. maar ik wil je wel heel erg veel sterkte wensen.
*MiCheLle* Geplaatst: 5 augustus 2015 Geplaatst: 5 augustus 2015 Het konijntje is stabiel gebleven wat in mijn ogen wel een goede betekenis heeft. Zolang er leven is,is er hoop. Ik vind het best maar jij stelt de vraag toch?En terwijl je de vraag stelde was het konijntje toch ook nog in leven? 1
Shivas Geplaatst: 5 augustus 2015 Auteur Geplaatst: 5 augustus 2015 @ Dipsy: Zij zal deze naam ook blijven behouden als zij erdoorheen komt.Bedankt voor de sterkte wensen.@ MiCheLle: Vrijdag leefde zij idd ook maar toen had zij doffe moedeloze oogjesen had ik er ook geen goed oog is.Toen ik de vraag stelde had ik haar na vrijdag ookniet meer gezien en moest ik verder gaan op wat de DA mij vertelde bij ons tel.contact.Gisteren toen ik Hope zag had zij al meer glans in haar oogjes wat toch een goed tekenis volgens mij.Laten inslapen kan altijd nog als er verder geen verbetering optreed.
Shivas Geplaatst: 5 augustus 2015 Auteur Geplaatst: 5 augustus 2015 Heb vanavond contact gehad met de DA en Hope heeft zelfstandig enkele brokjes gegeten Als Hope morgen nog wat zelfstandig eet wordt de sonde verwijderd en gaan ze over op dwangvoertot zij voldoende biks en hooi eet
SuzanneKnuffel Geplaatst: 5 augustus 2015 Geplaatst: 5 augustus 2015 Jeuhhh die red het wel! Super nieuws
Shivas Geplaatst: 5 augustus 2015 Auteur Geplaatst: 5 augustus 2015 Het begin naar herstel is er in ieder geval al wel.Hope doet haar naam eer aan.
SuzanneKnuffel Geplaatst: 6 augustus 2015 Geplaatst: 6 augustus 2015 Inderdaad, super toch dat je 'n beestje zo kan redden..
Shivas Geplaatst: 6 augustus 2015 Auteur Geplaatst: 6 augustus 2015 @ SuzanneKnuffel: Dat is idd een geweldig gevoel
Shivas Geplaatst: 6 augustus 2015 Auteur Geplaatst: 6 augustus 2015 Hope heeft vandaag weer wat brokjes en hooi gegeten waardoor de DA de sonde heeftverwijderd,wel wordt zij nog bijgevoerd met recovery +
Shivas Geplaatst: 6 augustus 2015 Auteur Geplaatst: 6 augustus 2015 Eerlijk gezegd had ik niet verwacht toen ik haar vrijdag naar de DA bracht dat zijhet weekend zou overleven.Hope is echt wel een toepasselijke naam voor haar.
Shivas Geplaatst: 12 augustus 2015 Auteur Geplaatst: 12 augustus 2015 Hope is terug thuis sinds gisteren,eet en drinkt goed.
Rian Geplaatst: 13 augustus 2015 Geplaatst: 13 augustus 2015 Wat fijn! Nu kan er een slotje op dit topic toch?
Aanbevolen berichten