Ga naar inhoud

Opeens onzindelijk


michaela23

Aanbevolen berichten

Hallo,


 


Vorige week dinsdag moest ik met mijn lieve Muis naar de DA. Hij was beetje apathisch, at niet, zijn hoofdje stond een beetje naar links en zijn ogen tolde ook. Ook viel hij om als hij zich wilde wassen. Meteen de DA gebeld en wij konden daarheen. Hij kreeg een spuitje en medicatie en moet nu elke dag Ferbendazol geven. Dit moet ik hem 1 maand lang geven. Gelukkig gaat het nu weer helemaal goed met hem. Hij eet goed, komt bedelen en wilt veel aandacht. Ook staat zijn hoofdje recht, wij waren er snel bij. Want de nacht ervoor was er nog niets aan de hand, maar het kan erg snel gaan bij konijnen. Enfin, mijn vraag nu, kan het zijn dat konijnen door de medicatie of EC onzindelijk worden?  Want Muis plast sinds twee dagen bij de bank, de favoriete hangplek van hem en Jill. Daarvoor deed hij dat nooit en ging gewoon naar de kooi maar nu dus opeens niet meer. Misschien associeert hij de ren/kooi wel met oppakken ivm de medicatie, geen idee. Maar hebben jullie hier ervaring mee? En hebben jullie tips voor mij? Kan wel een bakje daar neer zetten maar geen idee of het helpt..... Muis plast niet op andere plekken, alleen achter de bank, geen handige plek overigens.....


Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn was ook ineens niet meer zindelijk toen ze ec kreeg. Dit is eigenlijk uit zichzelf weer goed gekomen toen de ec onder controle leek. Ze heeft nog wel af en toe een ongelukje maar dat is vaak vlak bij het toilet, alsof ze net te laat bij de bak was.


Een bak neerzetten kun je natuurlijk altijd proberen. Bij mij heeft alles wat ik probeerde weinig geholpen. Ze liet het gewoon lopen waar ze op dat moment zat. Alsof ze gewoon te moe was om naar de bak te lopen. Maar wie weet is het voor Muis de oplossing.Verder helaas weinig tips.


  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .