Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vanmorgen heb ik een konijn opgevangen waarvan de tanden getrokken zijn ivm olifantstanden. Na haar mondje bekeken te hebben, zag ik dat ze haar stifttanden nog wel heeft. Is iemand bekend met de reden hiervan?

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

De stifttandjes zijn lastiger met wortel en al te verwijderen. Waarschijnlijk zijn ze weer terug gegroeid. Meestal breken ze vanzelf af en heeft het konijn hier geen last van.

Ik heb twee rammen zonder voortanden gehad. Beiden hadden af en toe een stifttand. Hadden ze geen last van.

Geplaatst:

Klopt, ze worden meeverwijderd, maar groeien soms terug. En dát kan inderdaad geen kwaad, omdat ze vanzelf weer afbreken. Erg is het dus niet. Misschien op die manier elkaar verkeerd begrepen?

Geplaatst:

We hebben elkaar echt niet verkeerd begrepen en de eigenaar heeft de DA ook niet verkeerd begrepen. Hij heeft ze bewust allemaal laten zitten zodat ze toch hooi kon eten. Is door de DA nog helemaal uitgelegd dmv plaatjes etc

Geplaatst:

Nee hoor. Zou het wel goed in de gaten blijven houden, maar bij de meeste konijnen breken die zelf weer af :) En dan regelt 'moeder natuur' het zelf en is ingrijpen allesbehalve nodig. Krijgt het konijn er wel last van, is het natuurlijk een ander verhaal.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .