Zeeuwsnijntje Geplaatst: 26 juli 2015 Geplaatst: 26 juli 2015 Vanmorgen heb ik een konijn opgevangen waarvan de tanden getrokken zijn ivm olifantstanden. Na haar mondje bekeken te hebben, zag ik dat ze haar stifttanden nog wel heeft. Is iemand bekend met de reden hiervan? 1
Christaaa Geplaatst: 26 juli 2015 Geplaatst: 26 juli 2015 De stifttandjes zijn lastiger met wortel en al te verwijderen. Waarschijnlijk zijn ze weer terug gegroeid. Meestal breken ze vanzelf af en heeft het konijn hier geen last van.Ik heb twee rammen zonder voortanden gehad. Beiden hadden af en toe een stifttand. Hadden ze geen last van.
Zeeuwsnijntje Geplaatst: 26 juli 2015 Auteur Geplaatst: 26 juli 2015 Volgens de eigenaar hebben ze ze bewust laten zitten, zodat ze toch nog brokjes etc kon eten. Ben blij te horen dat het waarschijnlijk geen problemen op gaat leveren!
Christaaa Geplaatst: 26 juli 2015 Geplaatst: 26 juli 2015 Dat vind ik wel een raar verhaal. Die tanden hebben ze daar echt niet voor nodig. Kan me niet voorstellen dat dit klopt.
Zeeuwsnijntje Geplaatst: 26 juli 2015 Auteur Geplaatst: 26 juli 2015 Vind het ook een raar verhaal, de dierenarts had hun echt verteld dat het beter was om ze te laten staan. Wellicht een onkundige arts?
JoBoris76 Geplaatst: 2 augustus 2015 Geplaatst: 2 augustus 2015 Ik weet niet beter als dat de stifttanden ook worden verwijderd. Erg vreemd. Net zoals dierenartsen de ondertanden laten zitten omdat alleen de boventanden doorgroeien. :(
Deeskuh88 Geplaatst: 2 augustus 2015 Geplaatst: 2 augustus 2015 Klopt, ze worden meeverwijderd, maar groeien soms terug. En dát kan inderdaad geen kwaad, omdat ze vanzelf weer afbreken. Erg is het dus niet. Misschien op die manier elkaar verkeerd begrepen?
Zeeuwsnijntje Geplaatst: 3 augustus 2015 Auteur Geplaatst: 3 augustus 2015 We hebben elkaar echt niet verkeerd begrepen en de eigenaar heeft de DA ook niet verkeerd begrepen. Hij heeft ze bewust allemaal laten zitten zodat ze toch hooi kon eten. Is door de DA nog helemaal uitgelegd dmv plaatjes etc
Lienappelsien Geplaatst: 3 augustus 2015 Geplaatst: 3 augustus 2015 Huh? Maar ze hebben alleen boven stifttanden, dus dan hebben ze toch helemaal geen nut? Lijkt me eerder pijnlijk dan.
Zeeuwsnijntje Geplaatst: 3 augustus 2015 Auteur Geplaatst: 3 augustus 2015 Bedoelde in een eerder bericht 'allebei'. Snap het nut ook niet, is het wijsheid on ze alsnog te laten trekken?
Deeskuh88 Geplaatst: 3 augustus 2015 Geplaatst: 3 augustus 2015 Nee hoor. Zou het wel goed in de gaten blijven houden, maar bij de meeste konijnen breken die zelf weer af En dan regelt 'moeder natuur' het zelf en is ingrijpen allesbehalve nodig. Krijgt het konijn er wel last van, is het natuurlijk een ander verhaal.
Aanbevolen berichten