bloemmie29 Geplaatst: 25 juli 2015 Geplaatst: 25 juli 2015 Hi allemaal. Ben ik weer. Vandaag Het hok aangetroffen met allemaal bloed. Ik zag al gauw dat Napoleon de oorsprong had en heb hem even onderzocht. Zijn linkerachterpoot was helemaal rood. Ik heb hem even mee naar binnen genomen en zijn pootje afgespoeld met een bakje met dettol. Nadat ik het schoongemaakt had, zag ik een beetje een kale plek met een puntje/stipje waar het bloed waarschijnlijk vandaan kwam. Aangezien het nu weer schoon was, en meneer nergens last van leek te hebben, heb ik hem weer teruggezet. Zijn "hok" is een soort ren in de garage. De ondergrond is van beton en van die tegels met grind. Ik kn deze er niet zomaar uithalen natuurlijk. Ze hebben een salontafel van hout, daar staat de plasbak op. Daar zit houtkorrels met een laagje vlas overheen. Wat kan ik nu doen om hem te verlichten? Hoe kan ik nog meer sore hocks voorkomen? Hoe doen andere mensen dat met hun konijnen buiten. Op tegels bv?Tips? Ideeeen?Bedankt
Sanne1993 Geplaatst: 25 juli 2015 Geplaatst: 25 juli 2015 Ik denk dat je er weinig aan doet. Grote konijnen zijn gevoelig voor sorehocks. Je kunt een zachtere ondergrond over het beton heen leggen en hopen dat hij het daar beter op doet. Verder de pootjes goed in de gaten houden dat het niet gaat ontsteken en als het dicht is kun je pawwax smeren. Dat geeft een soort beschermlaagje.
*MiCheLle* Geplaatst: 25 juli 2015 Geplaatst: 25 juli 2015 Zachter vinyl over het beton leggen?(couponnetje bij kwantum/leenbakker)Beton en grindtegels schuren natuurlijk wel erg.
Aanbevolen berichten