Ga naar inhoud

Vreemde wormen


Gast

Aanbevolen berichten

Ik zag het andere topic, en dacht, zal het hier ook eens vragen.

Het valt me al even op dat er in de ren van Jillz en Bliksem wormen liggen. Het lijken uitgedroogde regenwormen, roodachtig en een cm of 4/5 lang. Soms vind ik ze bij de keutels, soms niet. Ik vind het ook alleen bij hen, niet bij de rest die ook op tegels zitten.

Het kunnen natuurlijk gewoon regenwormen zijn, maar daar twijfel ik aan. Ja, ik kan natuurlijk naar de dierenarts gaan, maar voordat ik naar de dierenarts ren, vraag ik het eerst hier even. Ik kan nu toch niets doen verder, en wie weet herkent iemand het wel dat het gewoon normale wormen. Ik ken alleen witte/lichte kleur wormen bij een konijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, helaas niet.. Had vandaag geen telefoon met camera in de buurt. Zijn roodachtige, beetje platte wormen, echt verschrompeld, lijken net gedroogde regenwormen, die je weleens vind op de stoep bijv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik ook gezien inderdaad maar die zijn nog normaal. Als je googelt op gedroogde regenworm, zie je zo'n afbeelding met wat ik ongeveer bedoel. Daar lijkt het het meest op. Kan op telefoon geen link plaatsen.

Maar wat ik dan zo gek vind, waarom alleen bij dat koppel en in de andere twee rennen niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, niet echt heel extreem. Ik vind ze vaak ook onder het hok (twee verdiepingenhok, onderkant is open) waar het juist koel is. Waterbak gooi ik wel om bij het verversen maar niet op die plaats, en dat doe ik bij de rest ook. Ik moet zeggen dat ik ze ook al een poosje vind hoor, een paar maanden, maar omdat ze gisteren bij keutels lagen dacht ik hey, dat klopt niet. Maar hoe kan het dan dat ik zulke rare wormen vind? En op google niets van een afbeelding?


 


Ik bel maandag ook wel even de DA, alleen klinkt het verhaal zo stom :P


Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Nee, de hond komt daar niet dus lijkt mij niet.. Beweegt verder niet, is gewoon "verdroogd" en nu dus zwart. Normaal donkerrood, tegen roodbruin aan. Vind het altijd bij de keutels. De "sliertjes" erbij is oud hooi wat in die bak zit. Daar zit namelijk een scheur in en bij het leegmaken veeg ik dat dus in die scheur. Was nu eruit gevallen. Lag trouwens onder die bak, bij een hoopje keutels, die ertussen gevallen waren.


Beetje lastig uit te leggen. Maar lijken mij geen "konijnenwormen" toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .