Ga naar inhoud

Konijn eet niet na verandering voeding


Ponyhorse

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal.

Ik gaf mijn konijn eerst van dat gemengde konijnenvoer van de Jumbo, toen las ik laatst dat dat voer helemaal niet zo goed is voor een konijn. Dus ben ik overgestapt op dat soort biks van de welkoop. Wel gelijdelijk dus eerst nog zijn normale voeding en dan steeds meer van dat biks erbij. Eerst ging dat goed maar nu heeft hij dus alleen nog maar biks en eet mijn konijn niet meer. Geen eten en zelfs geen hooi of gras waar hij normaal dol op is. Ook is zijn ontlasting ietsje anders dan normaal. Wat moet ik doen? Weer overstappen op zijn oude eten? Of toch even naar de dierenarts?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn die van de welkoop die dunne staafjes die ze normaal uit dat gemengde voer meestal laten liggen? Hope farms of Science Selective laten maar weinig konijnen staan, misschien zoiets proberen?


 


Het is wel belangrijk dat hij blijft eten natuurlijk. Dan maar even zijn oude voer als hij dat wel eet en een andere biks proberen? Als hij dan nog niks eet naar de dierenarts want dan heeft het niet eten een andere oorzaak.


Wel apart als hij normaal wel gras en hooi eet hij dat nu niet doet. Als je het niet vertrouwt zou ik aanraden een dierenarts te bellen sowieso.


Als je van gemend voer de overstap maakt naar Science Selective bijvoorbeeld hoef je niet te mengen maar kun je zo over.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan zijn dat het niet eten door iets anders komt dan het voer. Als hij de brokken niet lust zou hij normaalgezien wel hooi moeten eten, zelfs meer omdat hij honger heeft. Als hij dat niet doet is de kans groot dat er echt iets mis is: kiesproblemen of tandproblemen ligt voor de hand, maar ook een verstopping of gasbuik kunnen reden zijn dat je konijn niet eet. Een afspraak maken bij de dierenarts voor controle is dus zeker aan te raden. Als een konijn 24 uur niet eet vallen de darmen stil en die zijn dan bijna niet meer op gang te krijgen, als dat niet lukt gaat je konijn dood. Als medische problemen uitgesloten zijn, dan kun je de voeding opnieuw aanpassen. Stap over naar een merk met veel vezels in de voeding: hope farms supertrio, supreme science selective, beaphar nature of beaphar care + zijn voorbeelden van merken waar voldoende vezels in het voer zitten.


 


Succes er mee, laat je ons weten hoe het afloopt?


Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties!

Ik zag dus net dat hij weer hooi at en zijn groentes at hij ook gewoon! Dat is dus een goed teken. Il denk dat het dus aan de brokken ligt. De brokken die hij nu krijgt zijn wat dikkere brokken die soms ook door het gemengde voer zitten. Die brokken at hij wel gewoon als dat andere voer er nog doorheem zat, maar nu er dus alleen nog maar van die brokken zijn eet hij dat niet. Moet ik andere brokken proberen of afwachten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig dat je hem weer ziet eten dat is goed.Ik zou dan toch een ander merk gaan geven en dan eentje die Evee opnoemt.Ik weet dat het voer wat ze aanraad wel duurder is maar het is echt van hele goede kwaliteit,en daar kan eeen biks als die van de Welkoop niet tegenop.Wij gaven onze konijnen vroeger ook gemengd voer van de dierenvoeder handel maar toen kregen we de tip om Science Selective van Supreme te gaan voeren en we hebben echt met eigen ogen gezien dat hun vacht er echt veel beter van werd en ook de ontlasting.Ik zou niet afwachten maar zonder te mengen overstappen op 1 van de betere biks merken.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .