bob Geplaatst: 16 juli 2015 Geplaatst: 16 juli 2015 Okeeeee, ik heb even een beetje een stomme maar praktische vraag. Morgen ga ik een afspraak maken voor sterilisatie van mijn voedster. Nu moet mijn kat geregeld een bezoekje aan de dierenarts en aangezien de auto overdag met mijn vriend weg is ga ik dan altijd gewoon op de fiets. Het is vijfminuten fietsen en ik houd het reismandje dan gewoon in mijn hand, gaat prima. Konijnen zijn natuurlijk een tikkie gevoeliger dan katten, dus hoe zouden jullie dit aanpakken? Op de fiets ben ik er met 5 minuten. Lopen is al snel 10 minuten a een kwartier en ik heb het idee dat ik dan meer met het mandje wiebel omdat hij op een gegeven moment dan zwaar aan mijn arm wordt.
evadonatella Geplaatst: 16 juli 2015 Geplaatst: 16 juli 2015 hm, ik zou toch eerder lopen als ik jou was. is ook niet altijd even praktisch natuurlijk, maar wat nou als je plotseling moet remmen op de fiets? dat lijkt me ook niet zo tof haha
Baltobud8 Geplaatst: 16 juli 2015 Geplaatst: 16 juli 2015 Lopen is al lastig met de nijnen in de reismand hier.Weet niet of het voor ieder konijn geld, maar hier worden ze helemaal gek in een reismand en kruipen ze van de een naar de andere kant bij het kleinste hobbeltje.
bob Geplaatst: 16 juli 2015 Auteur Geplaatst: 16 juli 2015 Het is niet dat ik bedoel wat is voor mij het handigst voor mij, ik vraag mij meer af of als ik op de fiets, of überhaupt lopen, met ze ga dat heel veel meer stress oplevert? Ik bedoel het 'snelle' verplaatsen in de buitenlucht. In de auto is er natuurlijk geen wind enzo.- Ik durf best te zeggen dat mijn kat mij heeft opgeleid tot professioneel-reismand-fietser -
Zeeuwsnijntje Geplaatst: 16 juli 2015 Geplaatst: 16 juli 2015 Ik heb mijn Reismand in een weekendtas en een Reismand met hengel. Dan kan ik ze prima op de fietst meenemen. Anders zou ik gaan lopen
bob Geplaatst: 16 juli 2015 Auteur Geplaatst: 16 juli 2015 Bedankt voor je antwoord, maar mijnvraag doelt meer op de stress voor het konijn?
evadonatella Geplaatst: 16 juli 2015 Geplaatst: 16 juli 2015 Ik denk dat zoiets per konijn verschilt. Mijn konijn laat nooit echt stress zien, behalve in de auto. Verder vindt ze alles prima. Dus zoiets verschilt echt per konijn heb ik het idee.
Ainariel Geplaatst: 16 juli 2015 Geplaatst: 16 juli 2015 De heenweg zou ik nog wel aandurven, maar de terugweg zou ik met de auto gaan als je die kunt regeken. Met een net geopereerd dier zou ik dat niet doen. Lijkt me teveel stress.
Gast Geplaatst: 17 juli 2015 Geplaatst: 17 juli 2015 Ik sluit me aan bij Ainariel. Ik ben met Ilona's wond ook meerdere keren op de fiets gegaan, dus erheen zou best kunnen. Maar ophalen zou ik met de auto doen.
Evee Geplaatst: 17 juli 2015 Geplaatst: 17 juli 2015 Vroeger ging ik ook met een reismandje op de fiets naar de dierenarts. Nu woon ik helaas niet meer zo dicht bij de dierenarts en ga ik met de auto. Als het kan is het op de terugweg wel lekker om met de auto te gaan, na sterilisatie kunnen ze toch minder goed hun temperatuur regelen. Tochtvrij in een auto is dan een betere optie. Als het geen mogelijkheid is, kun je eventueel een badhanddoek over het reismandje doen voor de terugreis. Dan zit ze toch wat beschutter.
bob Geplaatst: 17 juli 2015 Auteur Geplaatst: 17 juli 2015 Ah bedankt voor jullie antwoorden. Heb net een afspraak gemaakt en kan haar dan eind van de dag weer ophalen dus dan kan ik inderdaad vast met de auto. gaan we op de heen weg gewoon lekker op de fiets.
Aanbevolen berichten