080509 Geplaatst: 8 juli 2015 Geplaatst: 8 juli 2015 Mijn ene konijn Luna is de laatste tijd nogal slachtoffer geweest van ec en snot. Na langdurig antibiotica is zijn er eindelijk bovenop gekomen. Alleen nu lijkt mijn andere konijn niet helemaal zichzelf. Vandaag merkte ik op dat ik zijn ruggengraat goed kon voelen, dus heb ik hem gewogen en bleek hij van ongeveer 1200 gram naar 1070 te zijn gegaan. Is dit een te groot verschil? Ook heeft hij een snotterige neus en niest hij heel af en toe, maar het is nog niet half zo erg als dat Luna het had. Ik weet dus niet of het al tijd is om naar de dierenarts te stappen. Wat vinden jullie? (Hij raakt ook zijn wintervacht maar niet kwijt en heeft wat witte schilfertjes in de oren. Wat is er toch mis met mijn beestjes?)
Sanne1993 Geplaatst: 8 juli 2015 Geplaatst: 8 juli 2015 Ik denk dat de dierenarts een goed idee is. Stel dat er iets aan de hand is kun je er beter vroeg bij zijn nu het nog niet zo erg is. Beterschap!
Shivaya Geplaatst: 8 juli 2015 Geplaatst: 8 juli 2015 Klinkt niet goed, ik zou voor de zekerheid wel naar de dierenarts gaan eerlijk gezegd..Wat Sanne zegt inderdaad...Beterschap!
080509 Geplaatst: 8 juli 2015 Auteur Geplaatst: 8 juli 2015 Heb net de dierenarts gebeld en de vorige keer was zijn gewicht zelfs 1300 ipv 1200! Dus straks even naar de dierenarts toe.
*MiCheLle* Geplaatst: 8 juli 2015 Geplaatst: 8 juli 2015 Goed zo dat zou ik ook doen.Ik zal duimen dat het meevalt.
Binkie-Lover Geplaatst: 8 juli 2015 Geplaatst: 8 juli 2015 Heel veel beterschap hopelijk valt het mee
080509 Geplaatst: 8 juli 2015 Auteur Geplaatst: 8 juli 2015 Mijn konijn heeft een hele grote schijf in zijn darmen, er word nu een foto gemaakt. Iemand anders dit meegemaakt en wat zijn de opties zo?
Zeeuwsnijntje Geplaatst: 8 juli 2015 Geplaatst: 8 juli 2015 Een grote schijf? Dat ligt er aan wat het is? Verstopping of een tumor of nog wat anders. De foto zal dat uitwijzen. Sterkte! Altijd naar als je konijn ziek is!
080509 Geplaatst: 8 juli 2015 Auteur Geplaatst: 8 juli 2015 Ja, verstopping of tumor. Kan dit geopereerd worden of is het een doodvonnis?
*MiCheLle* Geplaatst: 8 juli 2015 Geplaatst: 8 juli 2015 Kan beide maar dat zal de dierenarts je toch wel kunnen vertellen,wat zegt hij ervan?
080509 Geplaatst: 8 juli 2015 Auteur Geplaatst: 8 juli 2015 Hij moet nog bellen, ben echt op van de zenuwen..
*MiCheLle* Geplaatst: 8 juli 2015 Geplaatst: 8 juli 2015 Och jeetje dat kan ik me goed voorstellen.Ik zal duimen voor de meest gunstige uitslag.
Koosje Geplaatst: 8 juli 2015 Geplaatst: 8 juli 2015 Ai, niet leuk dit.Ik hoop op het beste voor je konijn.
080509 Geplaatst: 8 juli 2015 Auteur Geplaatst: 8 juli 2015 Na een röntgenfoto bleek dat hij compleet verstopt zit! Dus nu aan de laxeermiddelen en cisseraldrops. Hoop dat hij het gaat halen, ik had in ieder geval niet later moeten zijn..
Koosje Geplaatst: 8 juli 2015 Geplaatst: 8 juli 2015 Hopelijk komt het weer helemaal goed met je nijn.In ieder geval beterschap gewenst.
Zeeuwsnijntje Geplaatst: 8 juli 2015 Geplaatst: 8 juli 2015 Wat naar! Gelukkig weet je nu wat het is en kun je er mee aan de slag. Beterschap voor je nijntje!
Sanne1993 Geplaatst: 8 juli 2015 Geplaatst: 8 juli 2015 Beterschap, hopelijk komt het er allemaal zo snel mogelijk uit
*MiCheLle* Geplaatst: 9 juli 2015 Geplaatst: 9 juli 2015 Na een röntgenfoto bleek dat hij compleet verstopt zit! Dus nu aan de laxeermiddelen en cisseraldrops. Hoop dat hij het gaat halen, ik had in ieder geval niet later moeten zijn.. Dan was er inderdaad op tijd bij.Beterschap voor het patientje en hopelijk werken de medicijnen snel.
080509 Geplaatst: 9 juli 2015 Auteur Geplaatst: 9 juli 2015 Mijn konijn voelde heel koud aan, dus heb ik hem getemperatuurd. Zijn lichaamstemperatuur was 37.1. Ik heb de dierenarts gebeld en de assistente zij dat het nog niet te laag was. Maar op internet lees ik dat onder de 37.5 onderkoeling op kan treden? Wat moet ik doen? Ik heb hem in ieder geval een deken gegeven en zal het straks nog een keer opmeten.
Marjoleintje Geplaatst: 9 juli 2015 Geplaatst: 9 juli 2015 Dat is wel een lagere temperatuur dan je zou willen. Een deken is inderdaad goed, je kunt er eventueel ook een snugglesafe (of als je dat niet heb een in een handdoek gewikkelde kruik) bij leggen.Over een kwartiertje weer even temperaturen.
NaOomkuuHh Geplaatst: 9 juli 2015 Geplaatst: 9 juli 2015 poeh, gelukkig ben je nog net op tijd naar de DA gegaan!Inderdaad maar goed warm houden met een snuggle safe, kruik of fles met warm water. Misschien kun je haar haar op een verwarmde kamer zetten, 25 graden ofzo? beterschap!
080509 Geplaatst: 10 juli 2015 Auteur Geplaatst: 10 juli 2015 Gisteravond nog even gemeten en toen was de temperatuur iets omhoog gegaan naar 37.3, maar vanochtend was hij weer gezakt naar 37.1! Heb ook even mijn andere konijn gemeten om te kijken of de thermometer klopt, maar zij zat gewoon netjes op 38,6.Aan de andere kant eet hij wel wat en het poepen word ook steeds meer, maar ik vind het raar dat ik die temperatuur met kruiken en dekentjes niet op kan krikken!
Marjoleintje Geplaatst: 10 juli 2015 Geplaatst: 10 juli 2015 Zolang de temperatuur niet verder zakt, en hij weer lekker gaat eten en steeds meer gaat keutelen, gaat het de goede kant op hoor. De verstopping zal veel energie van hem vragen, en daardoor kan de temperatuur ook wat zakken. Zolang het een beetje stabiel blijft, gewoon zo door gaan zou ik zeggen.(Even overleggen met de DA is natuurlijk altijd goed, mocht je ergens over twijfelen. Dan weten zij ook hoe het er voor staat)
Aanbevolen berichten