Ga naar inhoud

Pijnstilling, misselijkheid?


Gast

Aanbevolen berichten

Volgens mij zou het kunnen dat cortico's misselijkheid tegengaan.

Maar als je iets tegen misselijkheid wil zou ik gewoon voor metocloral gaan, want die valt echt onder anti-emetica en dan carprofen ernaast tegen de pijn.

Edit: het gaat om een konijn toch? :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt.

Ik zie dat mijn telefoon het woord "voorkomen" aan elkaar heeft gezet, maar ik bedoelde voor komen. Welke pijnstilling dus misselijkheid opwekt en welke niet.. Daar zat een verschil in geloof ik?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het niet echt bekend zal zijn. Immers: konijnen braken niet en ze zullen niet zeggen dat ze misselijk zijn. Ik kan me niet voorstellen dat er onderzoek gedaan is naar hoe goed een konijn eet bij verschillende pijnstillers.

Vallen alle pijnstillers voor konijnen niet in de groep van de NsAIDs? Die middelen kunnen bij mensen in elk geval maagklachten geven, dus vast ook bij konijnen? Maar of het dan onderling uitmaakt....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt ook nog cortico's, dexamethason en prednisolon enzo. Die vallen niet onder de nsaids, maat hebben over het algemeen wel dezelfde bijwerkingen (en vaak nog net ietsje erger), dus dat is ook geen aanrader :P

Onderling maakt het trouwens wel uit. De nsaids die eindigen op -cam hebben de meeste bijwerkingen, daarna komen de -profens en dan de -coxibs. Heb ik vorige maand bij bloed geleerd :P

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was ook zomaar een vraagje hoor. Ik heb verschillende pijnstilling thuis en bedacht me ineens dat het laatst gezegd was hier. Dat een konijn stopte met eten door bepaalde pijnstilling waarschijnlijk en dat overstappen op een andere beter zou zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .