Gast Geplaatst: 4 juli 2015 Geplaatst: 4 juli 2015 Ik heb het hier al eens voorbij zien komen maar bij welke pijnstilling kon er nu ook alweer misselijkheid voorkomen?
Sanne1993 Geplaatst: 4 juli 2015 Geplaatst: 4 juli 2015 Volgens mij zou het kunnen dat cortico's misselijkheid tegengaan. Maar als je iets tegen misselijkheid wil zou ik gewoon voor metocloral gaan, want die valt echt onder anti-emetica en dan carprofen ernaast tegen de pijn.Edit: het gaat om een konijn toch?
Gast Geplaatst: 4 juli 2015 Geplaatst: 4 juli 2015 Klopt.Ik zie dat mijn telefoon het woord "voorkomen" aan elkaar heeft gezet, maar ik bedoelde voor komen. Welke pijnstilling dus misselijkheid opwekt en welke niet.. Daar zat een verschil in geloof ik?
Christaaa Geplaatst: 4 juli 2015 Geplaatst: 4 juli 2015 Ik denk dat het niet echt bekend zal zijn. Immers: konijnen braken niet en ze zullen niet zeggen dat ze misselijk zijn. Ik kan me niet voorstellen dat er onderzoek gedaan is naar hoe goed een konijn eet bij verschillende pijnstillers.Vallen alle pijnstillers voor konijnen niet in de groep van de NsAIDs? Die middelen kunnen bij mensen in elk geval maagklachten geven, dus vast ook bij konijnen? Maar of het dan onderling uitmaakt....
Sanne1993 Geplaatst: 4 juli 2015 Geplaatst: 4 juli 2015 Je hebt ook nog cortico's, dexamethason en prednisolon enzo. Die vallen niet onder de nsaids, maat hebben over het algemeen wel dezelfde bijwerkingen (en vaak nog net ietsje erger), dus dat is ook geen aanrader Onderling maakt het trouwens wel uit. De nsaids die eindigen op -cam hebben de meeste bijwerkingen, daarna komen de -profens en dan de -coxibs. Heb ik vorige maand bij bloed geleerd 1
Gast Geplaatst: 4 juli 2015 Geplaatst: 4 juli 2015 Het was ook zomaar een vraagje hoor. Ik heb verschillende pijnstilling thuis en bedacht me ineens dat het laatst gezegd was hier. Dat een konijn stopte met eten door bepaalde pijnstilling waarschijnlijk en dat overstappen op een andere beter zou zijn
Gast Geplaatst: 4 juli 2015 Geplaatst: 4 juli 2015 Maar carprofen zou wat dat betreft dus beter zijn dan novacam/metacam?
Sanne1993 Geplaatst: 4 juli 2015 Geplaatst: 4 juli 2015 Ja, dat komt door de selectiviteit waarmee ze aangrijpen op de enzymen. Zelf heb ik ook de ervaring dat konijnen van metacam iets lustelozer worden, dus ik geef eigenlijk alleen metacam als ik geen carprofen in huis heb.
Lonja Geplaatst: 4 juli 2015 Geplaatst: 4 juli 2015 Bij mij stopte het ene konijn van de ene pijnstilling met eten en het andere konijn juist weer van een andere. Dexamethason bevordert juist de eetlust bij mijn weten.
Aanbevolen berichten