Patatje Geplaatst: 1 juli 2015 Geplaatst: 1 juli 2015 Vanmorgen zat Kruimel heel stil en at ze niks. Ik ben met haar naar de diere arts geweest en die voelde wel iets in haar buikje. Verder voelde ze geen keutels. Ze gaf aan of opereren want misschien is het een ontstoken baarmoeder of afwachten en een darmstimulerend middel geven. Dat laatste heb ik gedaan. Opereren vind ik best spannend als het straks alleen haar darmen blijken te zijn. Ze krijgt nu dwangvoeding en zit apart in een hok binnen (normaal zit ze buiten). In het hok liggen brokjes, geweekte brokjes, hooi en water. Nu had ik ook een beetje andijvie en witlof neergelegd. De andijvie en witlod heeft ze opgegeten! Kan ik hier meer van geven zodat ze eet? Of is dit niet handig als ze niet keutelt en de darmen van streek zijn? (Als dat het dus is waarom ze niet eet...). Wat zouden jullie in mijn geval hebben gedaan? Qua groenten en qua keuze van opereren?
evadonatella Geplaatst: 1 juli 2015 Geplaatst: 1 juli 2015 ik zou zelf niet te veel groentes geven. ik ben zelf nogal bang dat het averechts zou werken als ik mijn konijn te veel groentes zal geven. hoe vaak ben je al aan het dwangvoeren? ik deed dat om de 2 uur, ook 's nachts en na een dag of twee at die van mij alweer vanzelf. ik weet ook niet hoe lang zoiets kan wachten voordat je weer naar de DA zou moeten gaan in jouw situatie, maar als jouw konijn na een dag nog steeds niet uit zichzelf eet, dan zou ik de DA weer bellen om advies of een afspraak.
angela12 Geplaatst: 1 juli 2015 Geplaatst: 1 juli 2015 ik denk dat je best nog wat groentes kan geven hoor als ze dit wel goed uit waarom dan niet?als het inderdaad de darmen zijn kan het ook in 1 keer los komen. belangrijkste is dat ze eet heb je al hooithee geprobeerd?