Patatje Geplaatst: 1 juli 2015 Geplaatst: 1 juli 2015 Vanmorgen zat Kruimel heel stil en at ze niks. Ik ben met haar naar de diere arts geweest en die voelde wel iets in haar buikje. Verder voelde ze geen keutels. Ze gaf aan of opereren want misschien is het een ontstoken baarmoeder of afwachten en een darmstimulerend middel geven. Dat laatste heb ik gedaan. Opereren vind ik best spannend als het straks alleen haar darmen blijken te zijn. Ze krijgt nu dwangvoeding en zit apart in een hok binnen (normaal zit ze buiten). In het hok liggen brokjes, geweekte brokjes, hooi en water. Nu had ik ook een beetje andijvie en witlof neergelegd. De andijvie en witlod heeft ze opgegeten! Kan ik hier meer van geven zodat ze eet? Of is dit niet handig als ze niet keutelt en de darmen van streek zijn? (Als dat het dus is waarom ze niet eet...). Wat zouden jullie in mijn geval hebben gedaan? Qua groenten en qua keuze van opereren?
evadonatella Geplaatst: 1 juli 2015 Geplaatst: 1 juli 2015 ik zou zelf niet te veel groentes geven. ik ben zelf nogal bang dat het averechts zou werken als ik mijn konijn te veel groentes zal geven. hoe vaak ben je al aan het dwangvoeren? ik deed dat om de 2 uur, ook 's nachts en na een dag of twee at die van mij alweer vanzelf. ik weet ook niet hoe lang zoiets kan wachten voordat je weer naar de DA zou moeten gaan in jouw situatie, maar als jouw konijn na een dag nog steeds niet uit zichzelf eet, dan zou ik de DA weer bellen om advies of een afspraak.
angela12 Geplaatst: 1 juli 2015 Geplaatst: 1 juli 2015 ik denk dat je best nog wat groentes kan geven hoor als ze dit wel goed uit waarom dan niet?als het inderdaad de darmen zijn kan het ook in 1 keer los komen. belangrijkste is dat ze eet heb je al hooithee geprobeerd?
evadonatella Geplaatst: 1 juli 2015 Geplaatst: 1 juli 2015 ik sprak uit eigen ervaring. ik weet dat dat bij mijn konijn fout gaat. ieder konijn is verschillend.daarnaast lees ik op verschillende sites dat te veel groente op een dag niet erg verstandig is, omdat dat ook weer diarree op kan leveren. zolang het niet meer is dan de hoeveelheid die het konijn al gewent is, dan maakt het denk ik ook niet echt uit. het belangrijkste is dat je konijn eet natuurlijk. maar ik zou zelf niet meer dan de normale hoeveelheid gaan geven, want dan loop je naar mijn mening meer kans op nog meer problemen
angela12 Geplaatst: 1 juli 2015 Geplaatst: 1 juli 2015 ja dat bedoelde ik ook ik zou ook geen enorme hoeveelheden geven maar ze mogen best wel wat groenten hebben.hoop dat ze snel opknapt!!
Patatje Geplaatst: 2 juli 2015 Auteur Geplaatst: 2 juli 2015 Bedankt voor de antwoorden!Bij deze even een update. Kruimel heeft vanaf gistermiddag binnen in een bench gezeten. Ze krijgt medicijnen (pijnstilling en darmstimulatie). Ze at kleine stukjes andijvie uit mijn hand. Vanmorgen at ze drie brokjes (SS) uit mijn hand. Daarna hoefde ze niet meer. Vanmorgen ook twee keuteltjes gevonden en vanmiddag was ze haar blindedarmkeuteltjes aan het eten.Heb haar in de middag ook nog een beetje dwanggevoerd met geweekte SS. Toch at ze niet zo veel... Nu vond ik het best zielig dat ze haar vriendje zo moest missen die buiten in het hok zit. Dus besloten om haar daar weer even te zetten en dan vanavond weer binnen te halen. Tot mijn grote verrassing gaat ze het hele hok inspecteren, gaat ze bij de hooiruif zitten eten. Meteen ook wat zachte keutels in de bak eronder. Volgens mij mistte ze gewoon haar vriendje en haar eigen plekje. Wat denken jullie? Zou dat kunnen bij konijnen? p.s. Ze eet nu hooi en andijvie en witlof (iets minder dan ze normaal gewend is. Niet teveel dus.) Maar nog geen SS. Zal dit vanzelf weer komen?
Deeskuh88 Geplaatst: 2 juli 2015 Geplaatst: 2 juli 2015 Hun vriendje kunnen ze zeker missen, dus dat is absoluut mogelijk.Van brokjes is het normaal dat ze die pas als laatste ook weer gaan eten. Dat komt eigenlijk ook vrijwel altijd vanzelf weer goed. Zolang ze goed hooi eet, groenten en zelf drinkt, loopt het wel los.
Aanbevolen berichten