Henri_ Geplaatst: 29 juni 2015 Geplaatst: 29 juni 2015 Ik lees net dit artikel en best geschrokken eigenlijk.... Als de temperatuur boven de 27 graden komt (en dat komt ie dik de komende dagen, IN DE SCHADUW!!!) dan moeten we toch wel maatregelen nemen... Wat doen jullie? Konijnen naar binnen? Andere tips?
evadonatella Geplaatst: 29 juni 2015 Geplaatst: 29 juni 2015 je hebt van die icepads speciaal voor konijnen waar ze op kunnen liggen om af te koelen. ik zou gewoon zorgen dat ze goed in de schaduw zitten en extra water geven? en anders de grond goed nat houden zodat de tegels/grond waar ze op staan ook wat afkoelt. wat je verder kan doen weet ik eigenlijk niet echt...
Henri_ Geplaatst: 29 juni 2015 Auteur Geplaatst: 29 juni 2015 Collega van mij heeft ook een buitenkonijn. Zo'n koelelement in een theedoek wikkelen lijkt ons ook wel wat. En er daar een paar in het hok/tuin leggen.
Koosje Geplaatst: 29 juni 2015 Geplaatst: 29 juni 2015 Ik heb al een paar flessen 3 kwart gevuld met water in de vriezer liggen.
Henri_ Geplaatst: 29 juni 2015 Auteur Geplaatst: 29 juni 2015 Kijk eens aan via de FB pagina van ons eigenste forum! Goede tips!
elnienkjo Geplaatst: 29 juni 2015 Geplaatst: 29 juni 2015 Collega van mij heeft ook een buitenkonijn. Zo'n koelelement in een theedoek wikkelen lijkt ons ook wel wat. En er daar een paar in het hok/tuin leggen. Geen normaal koelelement toch? Zo'n koelelement is een zeer slecht idee. Deze zijn makkelijk aan te knagen voor konijnen en in de inhoud is enorm giftig, een grote cola fles vullen met water en in de vriezer leggen, is een goed alternatief. En er zijn speciale koelelementen voor konijnen te koop. 1
Sanne1993 Geplaatst: 29 juni 2015 Geplaatst: 29 juni 2015 Lees dit topic anders even door. Staan heel veel goede tips in http://www.bunnybunch.nl/forums/topic/75218-algemeen-wat-te-doen-bij-warm-weer-topic/#
*MiCheLle* Geplaatst: 29 juni 2015 Geplaatst: 29 juni 2015 Ik doe niet echt iets extra's.Er staat voldoende water en de hok staat in de schaduw en ik haal het stro uit het hok en vervang dat voor houtkrullen.Ze kunnen in de ren ook op de tegels gaan liggen.
Shivas Geplaatst: 29 juni 2015 Geplaatst: 29 juni 2015 Heb de plaats waar de opvangkonijnen zitten aan de zijkanten en boven afgespannen metzonwerende schermen zodat het daar ook lekker fris blijft omdat de zon niet door deze schermenkan heen dringen.
Nicky_the Geplaatst: 30 juni 2015 Geplaatst: 30 juni 2015 Ik zie temperaturen van 35!!!! Graden voorbij komen. Tot en met zaterdag zeer warm. Mijn hele tuin is zon. Ze zitten onder een zonne scherm, maar eind van de middag draait de zon onder het zonnescherm door. Ik heb witte kussen slopen aan de zijkant van de ren hangen voor wat schaduw. Toch is mijn Ram een zonner..Uiteraard een ice pod in de ren en ik ga morgen voor een 2e ice pod kijken.Gaat dit goed komen?
*MiCheLle* Geplaatst: 1 juli 2015 Geplaatst: 1 juli 2015 Kun je misschien nog wat extra parasols neerzetten?
EstherR Geplaatst: 1 juli 2015 Geplaatst: 1 juli 2015 Ik kreeg mijn IcePod gisteren binnen, gelukkig net op tijd :-) Ik was benieuwd of onze Pieter daar gebruik van zou maken, maar hij ligt er zowaar bovenop. Straks weer in de vriezer en voor de tussentijd heb ik 2 flagstones in de vriezer gelegd, die worden ook goed koud.
Nicky_the Geplaatst: 1 juli 2015 Geplaatst: 1 juli 2015 Ik heb idd een extra parasol neer gezet, maar ben bang dat dat niet genoeg zal zijn over een paar uur.Ice pod was uitverkocht. Nu zijn we bijna op het warmste punt volgens buienradar, dus ik ga hem neer leggen.Ze ogen rustig. Het is 32 graden bij hun.
Koosje Geplaatst: 1 juli 2015 Geplaatst: 1 juli 2015 Ik had een fles bevroren water bij Koos neergelegd maar daar doet hij niets mee.Vanmiddag een paar wilgentakjes en blaadjes gegeven en een stuk wortel want je moet toch wel blijven eten hè?Dit heeft hij lekker opgepeuzeld.Languit ligt hij op de stenen.34,2 graden is het hier. picture hosting
Aanbevolen berichten