angela12 Geplaatst: 22 juni 2015 Geplaatst: 22 juni 2015 goedemorgen, ik ben 2 weken geleden met mijn konijn naar de dierenarts geweest omdat hij een nat oog had, veel vocht om zijn oog heen en iets geiiriteerd.ik heb toen cavasan gekregen en ik moest een week lang hiermee 4 tot zes maal per dag zalven.dit heb ik ook gedaan en het ziet er veel beter uit.ik ben inmiddels gestopt met zalven maar nu zag ik vanmorgen dat zijn ooghoek toch weer iets nattig was.ik heb gebeld met de dierenarts en die raadde aan om toch weer te starten met de cavasan zalf.toen ik er twee weken geleden was,is zijn gebit nagekeken dit was prima in orde, ook hadden ze met iets gespoeld om te kijken of zijn traanbuisje niet verstopt zou zitten maar de dierenarts kon hier geen aanwijzing voor vinden.nu las ik ook iets over ocuheel oogdruppels en ik vroeg me af of dit ook een mogelijkheid is om te proberen maar kan dit samen met cavasan zalf? dat ik het afwissel zeg maar.ik wil niet zomaar gaan lopen rommelen dus dacht het eerst even te vragen ik zal proberen om eens een foto te maken zodat jullie kunnen zien wat ik bedoel, het ziet er helemaal niet ernstig uit in mijn ogen maar vind oogproblemen bij een konijn altijd een beetje eng.zou het ook kunnen zijn dat hij gewoon een overmatige traanproductie heeft?het is maar aan 1 oog en de uitvloeiing ervan is doorzichtig van kleur niet wit of zo
*MiCheLle* Geplaatst: 22 juni 2015 Geplaatst: 22 juni 2015 Zijn er verder geen tekens van snot?Dat kan ook en nat oog geven.Ik zou met zere ogen niet te lang aankijken en anders weer terug naar de dierenarts.
angela12 Geplaatst: 22 juni 2015 Auteur Geplaatst: 22 juni 2015 nee er zijn geen tekenen van snot,hij niest niet heeft geen natte neus.hij eet en drinkt prima is vrolijk en heeft verder zelf nergens last van
Gast Geplaatst: 23 juni 2015 Geplaatst: 23 juni 2015 Je zou er de dierenarts even over kunnen bellen.Wat voor bodembedekking heb je? Heeft het niet met stof te maken?
angela12 Geplaatst: 23 juni 2015 Auteur Geplaatst: 23 juni 2015 ik heb gisteren nog gesproken met de dierenarts en naar aanleiding daarvan ben ik ook langsgegaan. hij heeft last van een tranend oog maar de oorzaak hiervan is nog niet echt te vinden.zijn gebit is wederom nagekeken hier kon hij niets aan vinden, hij heeft zijn hele kaakgedeelte ook bevoeld geen rare dingen. hij heeft hem beluisterd maar ook hier hoorde hij niets raars.er is gekeken naar een eventuele beschadiging op het oog ook deze is niet gevonden.het enigste wat de dierenarts eruit kon concluderen is dat hij een bacterie heeft die op zijn oog is geslagen zeg maar.dus het advies was om weer te beginnen met de cavasan.hij heeft geen rode of verdikte oogrand.hij zit op stro en hooi en hij loopt eigenlijk de gehele dag los in een overdekt gedeelte.hij heeft een kattenbak waar hij alles op doet en hierin zit iets van houtjes.de ene dag is zijn oog ook gewoon droog en de andere dag is zijn ooghoek dus nattig dit kan ik ook zien aan de haartjes eromheen.ik was na 9 dgn zalven gestopt met de cavasan omdat balou het echt vreselijk vind en ik in de veronderstelling was dat 9 dgn ook wel genoeg moest wezen. balou is een erg angstig konijn,dit is altijd al zo geweest.ik wacht het maar weer even af en probeer me er niet te druk om te maken,vindt het vreselijk als ze wat mankeren.
*MiCheLle* Geplaatst: 24 juni 2015 Geplaatst: 24 juni 2015 Wat vervelend zeg en juist als balou angstig is.Ik heb wel eens wat gelezen over een verstopte traanbuis misschien kun je daarop googlen of het daarop lijkt.Na 9 dagen zalven zou het inderdaad toch over moeten zijn.Hopelijk raakt hij er snel vanaf.
Aanbevolen berichten