Sonja1990 Geplaatst: 20 juni 2015 Geplaatst: 20 juni 2015 Gisteravond ging ik naar buiten. Er was net een hoop vuurwerk geweest dus wilde even kijken of de konijnen oké waren. Bij Muts en Madam zaten er een stuk of 10 van die vieze naaktslakken in hun hok de restjes van hun groente op te eten. Het viel me toen op dat er ook wat dunne ontlasting van Muts/Madam lag. Ik vraag me af of dit in verband kan staan met elkaar en wat ik eraan zou kunnen doen?
Lonja Geplaatst: 20 juni 2015 Geplaatst: 20 juni 2015 Zou het eerder in verband brengen met het vuurwerk dan met de slakken. Zou niet weten hoe konijnen dunne ontlasting krijgen van slakken maar van vuurwerk weet ik het wel. Hopelijk is het morgen weer goed en komt er geen vuurwerk meer.
Sonja1990 Geplaatst: 20 juni 2015 Auteur Geplaatst: 20 juni 2015 Het was echt 10 minuten na het vuurwerk dus dat zou wel een hele snelle reactie zijn? Ik kom er niet echt aan uit wat ze met zich mee kunnen slepen via google. Vind het sowieso al vieze beestjes, maar naar mijn idee slepen ze met hun slijmerige lijf ook wel dingen mee?
Lonja Geplaatst: 20 juni 2015 Geplaatst: 20 juni 2015 Nah volgens mij loopt dat echt wel los. Bij mijn weten is er alleen een soort waterslak die iets met zich mee kan dragen en waar wilde konijnen die bij een sloot zitten dan last van kunnen hebben maar dat slaat op de lever: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/LeverbotziekteIk zou even de keutels in de gaten houden en als het nog een keer gebeurt wellicht een ontlastingsonderzoek laten doen want gewone naaktslakken lijken me echt geen oorzaak.
Aanbevolen berichten