Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Wie weet wat er gaande is? Mijn ram trekt haar uit zijn wam. Onder zijn kin is het nu helemaal kaal.

Een jaar of twee geleden heeft hij dit ook al eens gehad, zijn tandjes waren toen te lang waardoor hij ging kwijlen en het speeksel irriteerde. Maar dit keer is het anders hij trekt het er echt zelf uit.

Ik ben een voorstander van bij twijfel naar de dierenarts maar we weten allemaal hoe veel stress zo'n bezoekje is voor een konijn, zeker met deze warmte.

Dus iemand hier een idee wat het zou kunnen zijn? Waarom hij dit doet? En vooral hoe hij hier weer mee stopt want hij blijft doorgaan.

Misschien handig om te weten:

Hij is gecastreerd, bijna 6 jaar, kruising tussen een Franse en een Duitse hangoor en is in gezelschap van een voedster van bijna 7. Samen hebben ze ruim 15m2 tot hun beschikking, ze krijgen drie keer per dag science selective, beetje groenvoer en uiteraard water en hooi altijd tot hun beschikking.

Geplaatst:

Je zou bijna denken dat hij schijnzwanger is haha :P

Ik zou hem toch even laten checken op vlooien/mijten/andere beestjes. Ik kan verder ook niet echt bedenken wat het zou kunnen zijn.

Geplaatst:

Ik zou inderdaad zoals Sanne zegt even kijken of ie geen ongedierte/parasieten bij zich draagt. 

Hier deed Bliksem dat laatst ook... En dat is ook een gecastreerde ram. :P Die had overigens niets geks oid

Geplaatst:

Toevallig heb ik van de week geleerd dat het ook voorkomt dat dieren wel mijten of iets dergelijks bij zich dragen, maar dat ze er geen last van hebben (dus geen jeuk of irritatie).

Mocht je iets van beestjes vinden moet je dus wel allebei de konijnen behandelen.

Geplaatst:

Dat is wel een goede ja.. Misschien haar ook gelijk meebehandelen, mocht er iets zijn?

Normaal wel, maar als een konijn iets te dik is (geweest) kunnen rammen ook een wam hebben. Geloof dat grotere rassen dat sowieso snel hebben zonder te dik te zijn, but correct me if I'm wrong

Geplaatst:

Ja, hij heeft een duidelijke wam. Groot konijn met heul veul haar (nu wat minder dan).

Ik zal het eens laten checken. En inderdaad het dametje ook mee behandelen als het nodig is.

Bedankt!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .