Samantha-xxxx Geplaatst: 1 juni 2015 Geplaatst: 1 juni 2015 Iemand ervaring met beaphar anti parasiet?Coco heeft zoiezo last van vlooien. Maar hij heeft ook bij zn kontje aan de rechter kant last van losse plukjes haar. Aan zo'n plukje zit dan een wit schilfertje. Verder heeft hij niet echt last van kale plekken, haar uitval of losse schilfers in zijn vacht. Nu was mij aangeraden op anti parasiet te geven aan hem. Is dit voor vlooien en evt mijt? Hebben jullie er ervaring mee?En kunnen die losse plukjes haar ook iets zijn als nawerking van narcose? 1
Evee Geplaatst: 1 juni 2015 Geplaatst: 1 juni 2015 De losse plukjes kunnen ook gewoon verharing zijn. Het kan zijn dat hij nog wat laatste stukjes wintervacht kwijt moet aan zijn achterkant. Ik denk niet dat het van de narcose komt. Konijnen kunnen van stress wel wat haar loslaten, maar dat is dan over het hele lijf en niet op één specifiek plekje. Beaphar anti-parasiet bevat ivermectine. Ivermectine werkt tegen zowel vlooien als mijt en zou in dit geval dus prima gebruikt kunnen worden.
Samantha-xxxx Geplaatst: 1 juni 2015 Auteur Geplaatst: 1 juni 2015 Oke bedankt! Ga ik dat even proberen. Ik heb nog 2 konijnen die ik sinds vrijdag heb gekoppeld aan cocoMoet ik hun ook behandelen? En zit er nog een behandeltijd aan?
Evee Geplaatst: 1 juni 2015 Geplaatst: 1 juni 2015 Uit mijn hoofd gezegd mag je de behandeling na 2 weken herhalen. Afhankelijk van de parasietensoort waar je het voor gebruikt dood het de indringers tussen de 3 uur en 3 dagen na toedienen (de ene soort is wat hardnekkiger uit te roeien dan de andere soort). Je kan de andere konijntjes meedoen, als ze samen zitten. Voorkomt / beperkt misschien wel besmetting.
Aanbevolen berichten