Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vandaag alweer een tripje naar de dierenarts gepland, aangezien mijn voedster Luna nu al een tijdje echt snottert en vandaag zag ik ook nog dat ze haar hoofd een beetje schuin houd. Dus weer hartstikke bezorgd.

Ik vind het echt heel erg dat ik zoveel pech met de gezondheid van mijn konijnen heb. Mijn ram Napoleon is een hartstikke sterk ventje en is maar één keer echt ziek geweest, hoewel het toen ook meteen goed raak was. Maar goed, hij is er weer sterk uitgekomen, iets wat ik van zijn vriendinnetjes niet kan zeggen. Sinds ik Napoleon heb heeft hij al 4 nieuwe partners gehad! Met Hedwig klikte het niet (dus niet ziek, maar ze had later bij haar nieuwe eigenaar wel een hoop problemen), Juno is gestikt in haar brokken, Merel is overleden aan een gasaanval en Luna is aan het snotteren en heeft mogelijk e.c.

Ik begin me echt af te vragen of voedsters zwakker zijn dan rammen, ik mijn konijnen de verkeerde verzorging geef of dat het gewoon allemaal domme pech is. Ik kan me namelijk bijna niet voorstellen dat ik mijn konijnen verkeerd verzorg. Ze zitten samen in een ren van 2.40 bij 1.60 met allemaal buizen, schuilhuisjes, hout om aan te knabbelen en verschillende speeltjes. Ze krijgen 25 gram geperste brok per konijn per dag, onbeperkt vers hooi en water, 's avonds krijgen ze groentes en een klein snoepje en heel af en toe een stukje fruit. Ik borstel ze en knip de nagels, ik speel met ze. Volgens mij doe ik alles gewoon goed.

Ik (en mijn portemonnee) worden hier gewoon een beetje moedeloos van :(. Natuurlijk hoop ik dat alles goed komt met mijn nijnen, al moet ik honderd keer naar de dierenarts!

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

He wat een pech zeg met je nijnsels, ik had 6 konijnen, nu 5 en ook al redelijk wat meegemaakt met die beestjes. Soms loopt het leven zo. Zelf ben ik van mening (ook met wat ik al op stages bij dierenwinkels heb meegemaakt) is dat veel konijnen afwijkingen hebben omdat heel veel konijnen uit dierenwinkels komen of weer van dierenwinkel konijnen afstammen, waar behoorlijk in omgefokt wordt zonder te letten op genetische afwijkingen etc. En dit zo al jaren en jaren aan de gang is. Maar ook in raszuivere konijnen (net zoals je nu bij veel hondenrassen ziet) zijn afwijkingen te vinden die er door te ver door fokken erin zijn gekomen. Mijn dierenwinkel konijn Freya heeft een afwijking aan haar kiezen, de wortels groeien te ver door wat drukt op de traanbuis en haar luchtgangen in het kopje. Maar precies dezelfde afwijking heeft m'n rasechte kleurdwerg Li ook, omdat kleurdwergen weer gefokt worden op kleinheid, kleine oortjes en plat kopje blijkbaar. Dus ik denk inderdaad dat je gewoon erg veel pech heb :(.

Heel veel sterkte bij de Dierenarts en heel veel beterschap voor Luna! 

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .