Lotje-Ieyore-Nala Geplaatst: 9 mei 2015 Geplaatst: 9 mei 2015 Een aantal zullen mijn verhaal al kennen.Een maand geleden ontdekte ik bij Wuppie snot. Heb haar naar binnen gehaald toen ik het ontdekte en meteen de dierenarts gebeld. Wat ik vreemd vond was dat ze eigenlijk best vrolijk was en normaal at en dronk. Kregen een afspraak voor dezelfde dag en in eerste kozen we voor antibiotica. Het kon nog zijn dat ze haken op de kiezen had, mijn inziens leek me dat sterk omdat ze heel goed hooi eet en ook de wilgentakken gingen er goed in. Na anderhalve week belde de dierenarts hoe het ging en is op mijn verzoek de antibiotica verlengd, het ging een paar dagen beter en ineens weer slechter. Doorgegaan en eigenlijk kort voordat we weer contact zouden hebben was ik nog niet tevreden. Ik behandelde haar nog tussendoor met zoute neusdruppels en allerlei kruiden. Terug gegaan en besloten met dupliciline injecties te starten. Dan zou ze snel weer de oude zijn. 3 injecties waren nodig en gisteren hadden we de laatste controle. Het leek over. Dus geen injectie meer en ook niet meer terug. Tot Wuppie 's avonds aan een stuk begon te niezen en snuffen. Ik wilde eerst haar neusje gaan sprayen. Toen ik in haar neusje keek zag ik, het leek op hard snot, dus ik vroeg aan mijn man een nat wattenstaafje om dat even weg te halen. In plaats van snot kwam er een sprietje uit. Mijn man lette op Wuppie en ik ben naar boven gerend om een pincet te pakken. Toen haar stevig vast gehouden en heel voorzichtig aan het sprietje getrokken. Er kwam een hooispriet van maar liefst 3 cm uit haar neusje! Haar reacties was prachtig, ze was zo blij! We hadden een compleet ander konijn terug. Uurtje later haar neusje nog een keer schoongemaakt en met mijn otoscoop (ik werk in de medische sector) voorzichtig in haar neusje gekeken. Het was schoon! Vanmorgen nog eens gekeken, maar ook schoon! De hele dag heeft ze heerlijk met haar zusje buiten gezeten en ze hebben samen flink Binkies gemaakt! We hebben onze oude Wup weer terug. Ik heb het verhaal vanmorgen nog even teruggekoppeld naar de dierenarts en we hoefden nu niks meer te doen, alleen als het snot weer terug kwam. Daar gaan we maar even niet vanuit! Ik hou al meer dan 20 jaar konijnen en ik heb dit nog nooit meegemaakt, daarom wil ik graag mijn verhaal met jullie delen. Ook de opvang waar ze vandaan komt en waar ik de afgelopen maand intensief contact mee heb gehad, heeft dit niet eerder mee gemaakt. Ik denk ook zelf dat het zelden voor komt. Gelukkig is het goed afgelopen! 2
Lonja Geplaatst: 9 mei 2015 Geplaatst: 9 mei 2015 Gelukkig! Fijn het komt wel vaker voor hoor, niet heel veel maar het is ook weer niet de eerste keer dat ik dit hoor Gelukkig dat je het ontdekt hebt!
Rian Geplaatst: 9 mei 2015 Geplaatst: 9 mei 2015 Bedankt voor het delen van je verhaal! Gelukkig dat die spriet eruit kwam en dat het nu in orde is. Als je op de site leest van dierenkliniek Wilhelminapark, zul je zien dat dit vaak de oorzaak is van snot bij een konijn.Hier hebben we een keer bij een van de nijnen een hooispriet uit haar ooghoek gehaald, je vraagt je af hoe het erin kan komen. Hele oogje binnen een dag dicht. Daarna weer alles goed. Zo zie je maar! Hooi houdt ze gezond, maar het kan ook heel vervelende dingen veroorzaken.
Lotje-Ieyore-Nala Geplaatst: 12 mei 2015 Auteur Geplaatst: 12 mei 2015 We zijn nu paar dagen verder en ze is top fit!Ik heb nu ander hooi, met een vastere structuur. Dus hoop het niet meer mee te maken. In oogje hebben ze hier ook wel eens. Ik heb echte hooimonsters en als ze me al zien komen ermee zijn ze door t dolle heen!
Aanbevolen berichten