dierengekkie Geplaatst: 7 mei 2015 Geplaatst: 7 mei 2015 Mijn konijntje heeft een stof/hooi allergie. Zodra ik mijn konijnen dus hooi geef niest ze de hele dag.Het voer wat ze krijgen is selective.Nu was mijn vraag wat kan ik er het beste bij geven voor vezels. Ze krijgen ook al gedroogde kruiden. Ik heb ook gehoord dat je hooi wat nat kan maken en dat ze dan mindere last van het stof hebben hoe werkt dit?
Sonja1990 Geplaatst: 7 mei 2015 Geplaatst: 7 mei 2015 Ik heb hier laatst een konijn met stofallergie als logé gehad. Moest de neus af en toe zalven omdat die kaal was of korstjes kreeg van het vele niezen.zij deed het erg goed op mijn hooi. Ik heb zweeds Timothy hooi wat lekker grof is en dus weinig stof. Misschien een optie?
HoppingBetsy Geplaatst: 7 mei 2015 Geplaatst: 7 mei 2015 Stofloze kattengrit lijkt het voor sommige konijnen ook goed te doen
Lonja Geplaatst: 7 mei 2015 Geplaatst: 7 mei 2015 Kattengrit is gevaarlijk omdat ze een verstopping kunnen krijgen als ze dat opeten. Dan kan je beter hennepvezel of van die geperste houtskorrels nemen. Maar dit gaat over hooi. Ik zou ook verschillende soorten hooi proberen.
Gast Geplaatst: 7 mei 2015 Geplaatst: 7 mei 2015 Voor ratten leggen ze weleens hooi in de vriezer. Dit schijnt te helpen tegen stof..
Ainariel Geplaatst: 7 mei 2015 Geplaatst: 7 mei 2015 Of het hooi afspoelen en drogen. Mijn ervaring is dat hooi bij de boer veel minder stoffig is dan in de winkel.
Gast Geplaatst: 7 mei 2015 Geplaatst: 7 mei 2015 Of het hooi afspoelen en drogen. Mijn ervaring is dat hooi bij de boer veel minder stoffig is dan in de winkel.
dierengekkie Geplaatst: 10 mei 2015 Auteur Geplaatst: 10 mei 2015 Bedankt voor de reacties.ga ik dat proberen.
Aanbevolen berichten