Ga naar inhoud

Mijn konijn niest vaak


Tessvf

Aanbevolen berichten

Mijn konijn niest vaak vanmorgen toen ik kwam nieste ze 2x en die keren daarna ook. Gisteren of eergisteren nieste ze ook een keer daarvoor had ze dit nooit. Ze heeft geen snot, maar soms heel klein beetje prut in haar ogen dit heeft ze normaal nooit. Ze is een buiten konijn en staat op zaagsel en stro en heeft hooi. Sinds een paar maanden staat ze weer op zaagsel daarvoor op kattenkorrels. Laatst lechte ik er wat karton bij dat gaat normaal altijd goed ik weet niet of het hier aan licht. Ook hebben ze zand in de ren. Ik ga vandaag ze weer op kattenkorrels en stro zetten en het zand en karton er uit halen. Ik heb 4 konijnen maar zei is de enige. Moet ik naar de dierenarts gaan? En wat moet ik nog meer doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kattenkorrels zijn inderdaad niet echt ideaal om zaagsel te vervangen. Sommige konijnen hebben inderdaad last van de luchtwegen bij zaagsel, wat koos zegt klopt, je kan beter hennepvezel nemen, want kattenbakkorrels zijn echt niet goed om binnen te krijgen, sommige konijnen nemen er wel eens een hapje van en dat kan voor verstopping zorgen omdat het enorm klontert in de maag. Dan is het einde konijn dus beter hennepvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tenzij je houtkorrels gebruikt, dat is kattenbakvulling die ook geschikt is voor konijnen.


Ik zou het zaagsel vervangen door hennepvezel en als het niezen dan niet stopt en er nog steeds rotzooi uit de oogjes komt toch even een bezoekje brengen aan de dierenarts. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .