Cassandra1992 Geplaatst: 2 mei 2015 Geplaatst: 2 mei 2015 Hallo allemaal, Afgelopen woensdag heb ik mijn twee voedstertjes laten steriliseren.De volgende dag zijn ze allebei opgenomen, omdat ze nog steeds niks wilde eten en pijn leken te hebben. Snuivertje had wat verhoging en Wupsie had wat ondertemp.'s Middags ging het gelukkig een heel stuk beter en waren ze een stuk levendiger. Ze aten weer zelfstandig wat hooi en groente.Nu zijn beide konijnen echte buitenkonijnen en hebben veel ruimte nodig. Afgelopen dagen raakte ze erg gestresst, omdat ze binnen in een kooi zitten en relatief weinig bewegingsruimte hebben. Vandaar dat ik vandaag besloten heb om ze naar buiten te laten om te kijken hoe dit gaat. Ze zijn allebei erg blij om weer buiten te zijn en erg actief. Nu zit ik een beetje in dubio. Zal ik ze vanavond voor de nacht naar binnen halen met de nodige stress die daarbij komt kijken? Of kan ik ze al buiten laten? Het hok is goed afgeschermd tegen de wind met plexiglas en ze hebben twee nachthokken.Graag jullie meningen/ervaringen hierover
Deeskuh88 Geplaatst: 2 mei 2015 Geplaatst: 2 mei 2015 Hoe is hun lichaamstemperatuur? Kunnen ze dat inmiddels goed zelf regelen? En ze eten en doen en laten weer oke? Dan kun je ze, eventueel met wat extra stro in het nachthok, imo gewoon buiten laten hoor. Herstellende konijnen hebben vaak wat moeite met hun lichaamstemperatuur, maar als alles oke is.. Alwetend ben ik niet, maar mij lijkt het dan gewoon goed.
Cassandra1992 Geplaatst: 2 mei 2015 Auteur Geplaatst: 2 mei 2015 Ja, hun temperatuur was na de opname weer goed en is naar mijn weten nog steeds goed. Temperaturen lukt helaas erg moeilijk, maar als ik zo naar ze kijk zou je niet zeggen dat ze pas gesteriliseerd zijn. Ze rennen vrolijk rond en eten sinds vandaag weer echt goed. Een dikke laag stro ligt al in de nachthokken dus daar kunnen ze lekker liggen als ze willen. Ik denk dat ik beneden maar een kruik met warm water leg voor de zekerheid
Zeeuwsnijntje Geplaatst: 2 mei 2015 Geplaatst: 2 mei 2015 Stro kan de wond toch irriteren? Of is dat overdreven van de DA?
Deeskuh88 Geplaatst: 2 mei 2015 Geplaatst: 2 mei 2015 Das waar.. Al was dat bij die van mij niet het geval. De wonden waren afgedekt met een pleister.
Aanbevolen berichten