FemkeEnIndy Geplaatst: 1 mei 2015 Geplaatst: 1 mei 2015 Hallo, Mijn 10 jaar oude konijn heeft een hele hoop problemen, waaronder ook met de nieren. (waarschijnlijk EC)Ze drinkt heel veel, maar toch droogt ze constant uit.Nu moet ik van de dierenarts onderhuids vocht toedienen. Ze heeft het voorgetoond. Wie heeft dit ook al moeten doen?Hoe oud was het konijn?Hoe vaak deden jullie dit?Hoe lang kan een konijn op die manier nog overleven?Alsvast bedankt!
StamperPluis Geplaatst: 1 mei 2015 Geplaatst: 1 mei 2015 Ik heb ook bij 1 van m'n konijnen onderhuids vocht toe moeten dienen. Ze was toen 3,5 jaar oud. De precieze frequentie weet ik niet meer. Wat ik wel weet is dat ik het een hele plons vond wat ik telkens moest toedienen. Bij mijn konijn was EC de oorzaak van haar nierfalen. Helaas is het bij haar te laat onderkend en had zij al in beide nieren stenen zitten. Zijn er bij jouw konijn foto's van de nieren gemaakt?Waar je misschien aan zou kunnen denken is om Rehmannia tabletten bij de huisdierendokter te bestellen. Ik had deze ook al voor mijn konijn besteld, voor als ze na de operatie weer thuis zou komen, maar helaas werd de operatie haar teveel en is ze overleden.Rehmannia wordt gebruikt bij nierfalen. Doordat mijn konijn overleed voordat ik het haar kon geven weet ik niet wat het effect is, maar heb wel hele goede ervaring met andere tabletten voor blaaszand (ook van de huisdierendokter) dus dacht ik toen, het is het proberen waard, maar helaas kreeg ik niet de kans mijn konijn dit te geven.
Aanbevolen berichten