Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb gisteren een nogal wilde cocker op logement. Nu is hij gefixeerd op konijnen en zag de kans voor aan de ren te komen en er tegen te springen. Jack en Ruby sprongen alle kanten op en liepen razendsnel door de ren. Saffier kon het eig niet verl schelen. Ik hoorde Jack vanmorgen stampen en nu zit hij in zijn nachthok en wil er niet uitkomen. Hij wil ook niet veel eten. Gisterenavond heeft hij nog gewoon biks gegeten. rubybis niet bij hem weg te slaan en wast hem. Wat moet ik doen? Hem gewoon ff tot rust laten komen en dan zien? Of direct nr de dierenarts gaan? Ze zijn nochtans honden gewoon, want ik heb zelf 2 cavaliers.

Geplaatst:

Gelukkig heeft hij Ruby, eerlijk gezegd denk ik dat ze hem wel weer rustig kan krijgen. Zou hem even met rust laten. Verder zo normaal mogelijk doen en hun het idee geven dat alles oke is.

Hou hem verder goed in de gaten (met name de darmen), dan kun je later vandaag beslissen of er een dierenartsbezoek nodig is. Een dierenarts bezoek is ook weer allemaal stress natuurlijk. Eventueel zou je net buiten het nachthok iets lekkers neer kunnen leggen, zodat hij met de dames samen van kan smikkelen. Hij zal straks toch met eigen ogen moeten zien dat er niks meer is wat hem bedreigd.

De honden (ook je eigen) zou ik op het moment even ver van de ren houden. Mogelijk is nu ieder bewegend groot beest al een bedreiging voor hem. Ik begrijp dat je eigen honden ze normaal negeren, dus dan zal dat uiteindelijk wel weer goed komen.

Geplaatst:

Ondertussen is hij al gekalmeerd en springt weer vrolijk door de ren. Liefde gaat door de maag en na een paar appelschijfjes kwam hij nr buiten. De honden zitten binnen. Mijn eigen honden springen ook op de ren,maar dat vinden ze precies niet erg. Die zijn er ook als puppy bijgekomen. Ze zouden nooit iets aan de konijnen doen, maar het blijven jachthonden die getriggerd worden door bewegende dieren. Bij de cavia's zaten ze vandeweek voor de kooi te kojken en te kwispelen. Whisky heeft erveens aan gesnuffeld en hem een lek op zijn neus gegeven.

De logeehond gaat nu alleen aan de leiband buite omdat hij niet luistert en zelfs na correctie er steeds opvliegt.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .