MandyChi Geplaatst: 14 april 2015 Geplaatst: 14 april 2015 Heeft er iemand meer informatie over het derde ooglid? Hebben konijnen hier last van?? Moet het verwijderd worden?Mijn konijn heeft het maar het ziet er niet ontstoken uit. Je ziet het ook alleen als ze knippert of omhoog kijkt.
Shivaya Geplaatst: 14 april 2015 Geplaatst: 14 april 2015 Volgens mij hebben alle konijnen een derde ooglid en beschermt het hun oog, dacht ik tenminste. Ik denk niet dat je het weg hoeft te halen, als het er ontstoken of iets dergelijks uit ziet dan kan je natuurlijk wel even naar de dierenarts gaan maar je gaf al aan dat dat niet het geval was.
MandyChi Geplaatst: 14 april 2015 Auteur Geplaatst: 14 april 2015 Oke maar het komt wel een stuk naar "buiten" ..
Ainariel Geplaatst: 14 april 2015 Geplaatst: 14 april 2015 Beetje lastig oordelen via een forum. Ik zou de dierenarts vragen. Als het er niet normaal uitziet, dan lijkt me er iets niet ok.
Evee Geplaatst: 15 april 2015 Geplaatst: 15 april 2015 Elk konijn heeft een derde ooglid en normaalgezien hebben ze er geen last van. Het ziet er altijd wel wat rozig uit, dat hoeft niet te wijzen op ontsteking. Als een konijn er wel last van heeft (fok-fout), of het is echt ontstoken (dikker, roder) is het slim om langs de dierenarts te gaan. Die kan beoordelen of het inderdaad ontstoken is en besluiten wat de juiste behandeling is.
Aanbevolen berichten