Sonja1990 Geplaatst: 6 april 2015 Geplaatst: 6 april 2015 Sores is Dinsdag geënt. Hij heeft nu een bult in zijn nek. Dit is mij eerder niet opgevallen maar hij is nu ook niet echt een konijn wat eens lekker komt knuffelen. De bult zit links in zijn nek en is ongeveer 2 cm groot (volgens mijn vader die wat beter is in een inschatting maken dan mij). Is dit een 'normale' entreactie of moet ik me zorgen maken?Heb de dierenarts al gemaild maar die zal denk ik morgen pas reageren ivm pasen. Dus als iemand me gerust kan stellen dan hoor ik het graag. En zo niet, dan ook natuurlijk
Christaaa Geplaatst: 6 april 2015 Geplaatst: 6 april 2015 Is dat ook de plek waar er geprikt is? Want dan is een ent-reactie wel waarschijnlijk, denk ik.
Sonja1990 Geplaatst: 6 april 2015 Auteur Geplaatst: 6 april 2015 Ik moet eerlijk zeggen dat ik met 3 konijnen was en ik dus niet precies heb gezien waar ze heeft geprikt. Ook omdat we het ondertussen over mijn overleden Maartje en onderzoeken hebben gepraat is dat me ontschoten om daar op te letten Maar het zou kunnen dat ze links in de nek heeft geprikt al zou ik zeggen dat ze rechtshandig is en je dan toch eerder aan de rechterkant zou prikken... Hij is al eerder geënt en vind het daarom dus 'zorgelijk' dat er nu een ent reactie komt.Maar dan zou het met een week of 2 weg moeten trekken toch?
Lonja Geplaatst: 6 april 2015 Geplaatst: 6 april 2015 In de bijsluiter staat dit: 4.6 Bijwerkingen (frequentie en ernst) Een tijdelijke verhoging van de lichaamstemperatuur met 1-2ºC kan voorkomen. Een kleine, niet pijnlijke zwelling (diameter maximaal 2 cm) op de injectieplaats wordt regelmatig waargenomen binnen de eerste twee weken na vaccinatie. De zwelling zal ongeveer 3 weken na vaccinatie volledig verdwenen zijn.http://ec.europa.eu/health/documents/community-register/2011/20110907107988/anx_107988_nl.pdf
Christaaa Geplaatst: 6 april 2015 Geplaatst: 6 april 2015 Ik weet het eigenlijk niet. In elk geval zou het dan vanzelf weer weg moeten gaan, maar in welk tijdsbestek...?
Sonja1990 Geplaatst: 6 april 2015 Auteur Geplaatst: 6 april 2015 Oke Lonja dankjewel. Dus als hij groter wordt is het niet goed? Dan houd ik meneer voorlopig in de gaten. Al vindt hij dat zooo niet leuk
Lonja Geplaatst: 6 april 2015 Geplaatst: 6 april 2015 Ik weet het ook niet hoor, ik citeer maar gewoon wat in de bijsluiter staat. Voor hetzelfde geld is het iets anders.
Sonja1990 Geplaatst: 6 april 2015 Auteur Geplaatst: 6 april 2015 Ja oke maar die bijsluiter heb ik dus al niet mijn dierenarts weet vast nog wel waar ze geprikt heeft. Mits ze alle konijnen op zelfde plek prikt natuurlijk
Dollie Geplaatst: 6 april 2015 Geplaatst: 6 april 2015 Bijsluiter staat gewoon op internet Het hoeft niet per se letterlijk een entreactie (reactie op de entstof) zijn, het kan ook een reactie zijn op het prikken zelf. Misschien toch een naald die niet helemaal steriel was of iets dergelijks. In elk geval zit er hier af en toe (één op de vijftig of zo) met een dergelijke bult tussen, geeft niks. 2
LuneSolaire Geplaatst: 6 april 2015 Geplaatst: 6 april 2015 Drie weken zeg.. dat duurt ook lang om in de gaten te houden :| Niets voor mij, ik zou best wel obsessief blijven controleren of het nou al weg is ..
Aanbevolen berichten