Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn konijn heeft volgens de da snot (pasteurella) in eerste instantie kreeg ik een antibiotica die wat zoetig rook, hierna ging het beter. Na een aantal weken, waarin ik zelf in het ziekenhuis lag is het waarschijnlijk toch weer opgedoken. Toen ik het ontdekte had hij een hele vieze neus, smerige pootjes en zag er erg vies uit. Hij is een teddy dus met als die haren ziet het er al snel vies uit natuurlijk....bij de dierenarts kreeg ik de indruk dat hij hem het liefste in zou laten slapen, ik mocht als ik perse wilde enrofloxora

Proberen maar hij had weinig hoop....hier knapte hij echt van op, zijn neus werd schoner en hij zag er beter uit, flesje was haast leeg, (2x daags 0,7ml) dus ik vroeg aan mijn da of ik eventueel door kon gaan met de antibiotica omdat ik nog het gevoel had dat her niet helemaal weg was. Dit vond hij geen goed idee, hij moest het nu zelf oplossen....(?)

Ik ben toen gaan zoeken op internet en heb een website gevonden waar ik het kon kopen, ben het weer gaan geven toen hij weer ging niesen.....nu is mijn vraag....Hoe lang kan ik dit blijven geven zonder dat het schadelijk is????

Ik lees vaak over langdurig antibiotica geven.....maar wat is langdurig zonder dat hij resistent wordt???

Wie kan mij helpen, begin een beetje radeloos te worden....t is echt een schatje en ik wil hem helpen, maar ja hoe???

Geplaatst:

Allereerst welkom hier.

Wat een rare reacties van je dierenarts. Snot gaat niet vanzelf over. Hoe gaat het behalve het niezen verder met je konijn? Geen ondertemperatuur? Eet, drinkt en keutelt goed?

Ik heb ook bij 3 konijnen snot gehad. Mijn dierenarts begint dan ook met enrofloxoral. Bij 1 is het chronisch geworden. We hebben verschillende soorten antibiotica geprobeerd. Enrofloxoral werkte bij hem het beste. Hij heeft het nu al ruim 3 jaar (pruttelt altijd). We hebben ook een keer langdurig enrofloxoral gegeven, maar op een gegeven moment stagneerde het dan. Op het moment dat hij er weer echt ziek van is (slechter eet of als z'n temperatuur omlaag gaat) krijgt hij weer een kuurtje en tot nu toe knapte hij dan weer een beetje op. Een ander konijn was na een kuurtje van 10 dagen helemaal beter.

Als de enrofloxoral bij jouw konijn dus wel hielp, maar het bij het stoppen nog niet helemaal over was (en dan komt het weer terug) lijkt me het zeker de moeite waard om het nog een keer te proberen (met enrofloxoral of iets anders, want er zijn nog veel meer middelen). Maar in plaats van dit op internet te gaan kopen en zelf te gaan lopen dokteren zou ik naar een dierenarts gaan. Misschien naar een andere dierenarts? Niet elke dierenarts heeft evenveel verstand van konijnen. Op BunnyBunch kan je een lijst vinden van dierenartsen waar BunnyBunchers goede ervaringen mee hebben met hun konijnen.

Beterschap, ook voor jezelf!

Geplaatst:

Hoi ,

Hartelijk dank voor je reactie, en je welkom!

Ik ga ook idd eens kijken of ik ergens andres terecht kan. Mag ik vragen hoe lang jij dus dat enrofloxoral hebt gegeven? Die van mij nu dus twee en halve week.....

Geplaatst:

Nou dan zou ik het zeker nog niet opgeven en naar een andere dierenarts gaan!

Een normale kuur (bij mijn dierenarts dan) is 10 dagen. Bij het ene konijn was het toen over. Bij het andere konijn hebben we het een aantal weken gedaan. Ik weet niet meer precies hoe lang, maar op een gegeven moment zat er geen verdere verbetering in.

Maar er zijn nog zoveel andere soorten medicijnen die kunnen helpen. Een dierenarts met veel kennis van konijnen zal je zeker verder helpen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .